رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مسئولان باید تلاش کنند در نقشه جامع شهری برای تمام مناطق، مسجد وجود داشته باشد چرا که گاهاً این مشکل وجود دارد که برای رسیدن به یک مسجد باید مسافت های زیادی را پیمود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید محمود مرویان در آئین غبارروبی رمضانی مساجد مشهد با بیان اینکه مساجد نقش بسزایی در ترویج معنویت و صیقل خوردن دل‌ها بر عهده دارند، اظهار کرد: مساجد اصلی‌ترین پایگاه دینی در جوامع اسلامی از صدر اسلام و حتی در سایر مذاهب بوده است و در طول تاریخ انقلاب اسلامی نیز همیشه پایگاه‌های اصلی حضور مردم در تصمیم‌گیری مهم و سرنوشت‌ساز بوده است.

رئیس اداره تبلیغات خراسان رضوی ادامه داد: مراسم غبارروبی و عطر افشانی مساجد هر ساله در دهه آخر شعبان و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و امروز این کار در 5 هزار مسجد استان خراسان آغاز شده و از مراسم غبار روبی این مسجد به عنوان آئین افتتاحیه این مراسم یاد می‌شود.

وی در ادامه در ارتباط با اهمیت معرفی مساجد اظهار داشت: مسئولان باید تلاش کنند در نقشه جامع شهری برای تمام مناطق مسجد وجود داشته باشد چرا که گاهاً این مشکل وجود دارد که برای رسیدن به یک مسجد باید مسافت‌های زیادی را پیمود.

وی با اشاره به اینکه در زندگی اولیای الهی هم خدمت به مسجد و حضور در این پایگاه دینی دیده‌می‌شود، گفت: اگر می‌خواهیم محله‌ای آباد داشته باشیم باید مسجد آباد، فعال و پویایی را در محله بنا کنیم و با این کار اسباب پیشرفت و آبادانی شهر را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه مهمانی خداست و مسجد مهمانخانه خداست، تاکید کرد: به همه مساجد توصیه می‌کنیم تا غبارروبی و عطرافشانی مساجد را قبل از شروع ماه رمضان انجام دهند.

محمد کاظم دبیری رئیس اداره ارشاد مشهد هم در این مراسم با اشاره به تاثیر زیبایی بصری مساجد در جذب جوانان به این پایگاه مذهبی گفت: غبارروبی مساجد و تلاش در پاکیزه نگه داشتن آن و رعایت اصول بهداشتی در تمام طول سال ضروری است که با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسمات متعدد در مساجد این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

رئیس اداره ارشاد مشهد ادامه داد: ارشاد نیز به‌عنوان یکی از متولیان فرهنگی مشهد با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها در راستای هر چه با شکوه برگزار شدن مراسمات ماه رمضان گام خواهد برداشت.

در ادامه حسین شادکام معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: امسال به صورت سراسری تمام شهرداری‌های مناطق سطح شهر در غبار روبی مساجد منطقه خود مشارکت می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: از آنجا که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم هدف را بر این قرار دادیم تا ما نیز به‌عنوان متولیان فرهنگی شهر گام‌های موثری در راستای هر چه بهتر برگزار شدن برخی مراسم مذهبی معنوی شهر نظیر غبارروبی برداریم./ج1

برچسب ها: مسجد ، شهردار ، غباروبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.