در طرح جامع پارک پردیسان قرار است اقلیم های سراسر ایران در پارک پردیسان بازسازی شود به طوریکه هرکس آزاد همانند اقلیم ایران را مشاهده كند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طرح جامع براساس بیانیه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست پارک پردیسان از سال 1354 به دلیل کمبود اعتبارات اختصاصی یافته از بودجه های عمومی به اجرا در نیامده و سازمان حفاظت محیط زیست در دوره های مختلف به نگهداری و ایجاد تعدادی فضای سبز در آن اکتفا نموده است.

در اجرای این طرح جامع از سرمایه گذاران بخش غیر دولتی نیز فراخوان خواهد شد تا همکاری آنها برای اجرای این طرح صرفاً زیست محیطی جلب شود.

در حالیکه هدف نهایی طرح ایجاد یک مرکز جامع تفریحی، آموزشی و تحقیقاتی با رویکرد آموزشی زیست محیطی برای عموم جامعه بوده است.

در این راستا و به منظور استفاده از ظرفیت های اصل 44 جذب اعتبارات بخش خصوصی که علاقمند به سرمایه گذاری در این زمینه هستند با هدف حفاظت از منابع زیستی و تقویت اطلاعات محیطی جامعه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

براساس این گزارش، آنچه مهم است نه در دولت نهم این اتفاق خواهد افتاد و قرار نیست فروش انجام شود طرح این موضوع "فروش پارک پردیسان" تنها فرافکنی برای عملکرد مدیریت اسبق بر سازمان حفاظت محیط زیست است که در آن زمان حدود 30 هکتار از اراضی پارک پردیسان به سایر ارگانها و نهادها واگذار شده است و اسناد حاکی از آن است به میزان چندین هکتار به اشخاص حقیقی جهت کاربری های مختلف واگذار شد که اقدام عملی صورت نگرفت.

این گزارش می افزاید:‌طرح جامعی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده و پس از آن تکمیل شده است به عنوان طرحی است که در حال حاضر نیز سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی شدن آن را دنبال می کند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار