فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تهران، از برگزاری مانور مقابله با خرید و فروش پرندگان شکاری در بازار خلیج فارس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، اسماعیل نیران زاده در حاشیه مانور محیط زیست استان تهران در بازار پرندگان خلیج فارس گفت: این عملیات با توجه به گزارشات مبنی بر اینکه تعدادی از جانوران وحشی وارد بازار پرندگان خلیج فارس شده اند بلافاصله با هماهنگی مراجعه قضایی و نیروی ا نتظامی آغاز شد.

به گفته وی، در این بازار ازدحام شدیدی از افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به خرید و فروش جانوران وحشی و به ویژه پرندگان می کنند وجود دارد که تعدادی از این افراد دستگیر و پرندگان قاچاق آنها کشف و ضبط شد.

نیران زاده با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش، حمل و عرضه جانوران وحشی وقتی لاشه آنها براساس قانون جرم محسوب می شود، تصریح کرد: افرادی که دستگیر شده اند برای تعیین تکلیف قضایی تشکیل پرونده می شود و تمام پرندگان کشف شده از آنها نیز ضبط شده و به پارک پردیسان تحویل داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این بازار عده ای با آگاهی و عده ای به دلیل نداشتن اطلاع از قوانین اقدام به خرید و فروش پرندگان وحشی می کنند به این منظور یگان حفاظت از محیط زیست استان تهران برای گشت و پایش های ادواری متعدد در سطح استان به ویژه در کانونی مانند بازار پرندگان خلیج برنامه ریزی کرده است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار