85 درصد شالیزارهای برنج استان گیلان مکانیزه برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، با اشاره به تلاش کشاورزان و مسئولان برای کاهش هزینه‌ها و ضایعات محصول برنج، گفت: برنج محصول پر هزینه‌ای بوده که تنها با اجرای مکانیزه عملیات کاشت، داشت و برداشت می‌توان از میزان هزینه های آن کاست.

اردشیر روحی با بیان اینکه هر ساله استقبال شالیکاران برای اجرای مراحل کشت و برداشت برنج به صورت مکانیزه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: سال گذشته 30 هزار هکتار از اراضی گیلان به صورت مکانیزه کشت شد و بالغ بر 60 هزار هکتار برداشت مکانیزه صورت گرفت.

وی ، مساحت بهره‌گیری از دستگاه‌های مکانیزاسیون در سال زراعی 91 را 40 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 85 درصد از 238 هزار هکتار شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه برداشت شوند.

این مقام مسئول ، با اشاره به معضلات سوزاندن کاه و کلش محصول برنج اذعان کرد: سال گذشته کاه و کلش‌های کشاورزی هر کیلو یک‌هزار و 500 تومان به فروش رفت که این مقدار امسال به 7 هزار تومان افزایش یافته است.

روحی، از کشاورزان خواست امسال از هر گونه عملیات سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت برنج جلو گیری کنند و آنها را به دامداران برای تامین غذای دام‌ها بفروشند. / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.