ديدار وزيرامورخارجه امريکا از مصر با هدف حفظ منافع رژيم صهيونيستي انجام گرفت اما رئيس جمهور منتخب ملت مصر نمي خواهد نقش حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع اين کشور را براي واشنگتن ايفا کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ اين شبكه در گزارشي گفت: پس از ديدار هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا از مصر، بسياري از مصري ها با خشم و ناراحتي به اين ديدار نگاه کردند. در همين چارچوب پس از ديدار هيلاري کلينتون با ژنرال طنطاوي شماري از نيروهاي سياسي و قبطي ها مخالفت خود را با اين ديدار نشان دادند.نيروهاي سياسي مصري اعلام کردند که امريکا تحت عنوان کمک به مصر براي عبور از مرحله تحول دمکراتيک قصد دارد سياست هايش را به قاهره ديکته کند و اهدافش را تحقق بخشد.

فهمي عبده عضو مجلس مصر از حزب آزادي و عدالت به اين شبکه در اين باره گفت ديدار هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا با مسئولان مصري با هرنيتي که انجام مي گيرد در صورتي مي تواند براي قاهره نتيجه مناسبي داشته باشد که درچارچوب تعامل يک کشور مستقل در برابر کشور ديگر انجام پذيرد اما در صورتي که درچارچوب تعظيم کردن يک کشور درمقابل کشور ديگر باشد، مفيد نخواهد بود.

اين شبکه افزود ناظران سياسي معتقدند ديدار يک مسئول امريکايي از مصر در شرايط کنوني جنبه تلاش براي کسب اطلاع از مواضع مسئولان جديد اين کشور را دارد؛هيلاري کلينتون با اين ديدار سعي داشت از ديدگاه مسئولان جديد مصري درباره آينده روابط قاهره با واشنگتن و تل آويو کسب اطلاع کند.

العالم تصريح کرد برداشت افکار عمومي مصر اين است که ديدار هيلاري کلينتون از اين کشور درچارچوب حفظ منافع رژيم اسرائيل و کسب اطمينان درباره آينده توافقنامه کمپ ديويد صورت گرفته است.

يک شهروند مصري به العالم در اين باره گفت ديدار هيلاري کلينتون از مصر دخالت آشکار در امور داخلي اين کشور به شمار مي رود و من يقين دارم که وزير امور خارجه امريکا پس از ديدار از قاهره به تل آويو مي رود تا گزارش کاملي از ديدارهايش از کشورهاي منطقه خاورميانه به مسئولان اسرائيلي بدهد و از اين طريق نشان دهد که به حفظ امنيت و منافع اسرائيل پايبند است.


برچسب ها: صهیونیست ، کلینتون ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار