معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشاركتهای مردمی سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس كشور گفت: قریب دو هزار پروژه با 11 هزار كلاس مهر ماه امسال در كشور به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'سیدباقر مسلمی' با اعلام این خبر در سمنان افزود: قریب یك هزار و 500 پروژه با هشت هزار كلاس درس نیز نیمه دوم سالجاری در كشور به بهره برداری می رسد.

وی اعتبارات سالجاری این سازمان را 16 هزار میلیارد ریال پیش بینی كرد و گفت: شش هزار میلیارد ریال از این رقم از اعتبارات استانی است و بقیه از محل اعتبارات ملی تخریب و نوسازی تامین می شود.

مسلمی یادَآور شد: در قالب طرح تخریب و بازسازی مدارس 10 هزار میلیارد ریال توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود كه تاكنون 30 درصد این رقم تحقق یافته است.

وی با اشاره به برنامه تغییر نظام آموزشی و استقرار نظام 6،3،3گفت: مهمترین مساله در تغییر نظام فضای آموزشی است.

مسلمی گفت: با توجه به شش كلاسه شدن دوره ابتدایی و تغییر نظام پس از 40 سال و با توجه به پنج كلاسه بودن مدارس، در نظام جدید با كمبود یك كلاس در مقطع ابتدایی مواجه هستیم.

وی گفت:‌ برای رفع این مشكل سه راهكار شامل جابجایی مدارس راهنمایی با ابتدایی، تامین بخشی از نیاز از محل تغییر كاربری فضاهای غیركلاسی و تبدیل آنها به كلاس و نیز توسعه مدارس ابتدایی با ساخت كلاس كه در این زمینه نیز اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

معاون سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس كشور گفت: با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم مشكل و كمبودی در مهرماه نداشته باشیم ./س

برچسب ها: کلاس درس ، آماده ، مهر ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.