رئیس هیئت دوومیدانی استان گلستان گفت: گلستان یکی از قطب‎های دوومیدانی کشور به شمار می‎رود که از پیست دوومیدانی استاندارد محروم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان ، سید وحیدرضا میرا اظهار داشت: به واسطه فیزیک بدنی خوبی که اقوام مختلف استان از آن برخوردار هستند حرف‎های زیادی برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه گلستان مهد دوومیدانی ایران است تصریح کرد: بهترین ورزشکاران دوی سرعت در شهرستان‎های بندرترکمن، گمیشان و گنبدکاووس هستند و در شهرستان کردکوی نیز قهرمانانی در پرتاب وزنه و چکش داریم که لازم است شرایط مناسبی برای علاقمندان به این رشته ورزشی فراهم شود.

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان یادآور شد: از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قول‎هایی در زمینه استاندارد شدن سه پیست تارتان داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه تمام قهرمانان پرتاب نیزه کشور، گلستانی هستند یادآور شد: در پرتاب نیزه مقام‎های اول تا پنجم در رده‎های بزرگسال، جوانان و نوجوانان در اختیار گلستان است ودر پرتاب چکش نیز حائز رتبه‎های اول کشور هستیم.

وی گفت: در گذشته برای تمرینات از پیست خاکی استفاده می‎شده و از زمانی که پیست، آسفالت شده دویدن برای ورزشکاران دوومیدانی امکان‎پذیر نیست.

وی افزود: پیست بندرترکمن پنج سال است که آسفالت شده اما نه ورزشکار می‎تواند از آن استفاده کند و نه از کاربری دیگری برخوردار است و در این مدت نیز دونده‎های خوب این شهرستان به خاطر عدم تمرین از دست رفته‎اند و در حال حاضر استعداد گلستان منوط به پرتاب‎ها و پرش‎ها شده است.

رئیس هیئت دوومیدانی گلستان در خصوص استانداردسازی سه پیست دو ومیدانی استان که جزو پروژه‎های ملی هستند اذعان داشت: برنامه‎ریزی‎ها در سطح کشور بعضا دچار ضعف است و این امر سبب شده تا پنج سال از داشتن پیست استاندارد محروم باشیم.

میرا تاکید کرد: تمام مراکز اصلی دوومیدانی گلستان فاقد پیست هستند و هر تیمی که از گلستان به مسابقات اعزام می‎شود تقریبا با یک سوم ظرفیت موجود بوده و به دلیل استعدادهای فراوان توانسته‎ایم جزو سه تیم برتر کشور باشیم./س

برچسب ها: پیست ، دو ، میدانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.