استاندار اصفهان گفت:خشكسالی و كم آبی چند سال اخیر آب استان را به وضعیت بحرانی کشاند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكراصفهانی'امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان گفت: در ماه های گذشته بسیار سعی كردیم از واژه 'بحران' در زمینه آب استفاده نكنیم تا دچار تشویش و نگرانی نشود ولی اكنون واژه بحران را به كار می گیریم تا مردم در صرفه جویی آب جدی تر عمل كنند.

وی متذکر شد: بحران در وضعیت آب موجود پشت سد زاینده رود به حدی رسیده كه سرمایه گذاری جدید در بخش صنعت و سرمایه گذار خارجی جذب نكرده ایم و برخی از طرح های مربوط به آهن و فولاد را نیز آغاز نكردیم.

ذاکر خاطرنشان كرد: اكنون همه توجه استانداری به حفظ وضع موجود معطوف شده و آب، حیاتی ترین موضوع استان است به طوری که برای تكمیل طرح های مربوط به آب از تعدادی طرح های عمرانی صرف نظر كرده ایم.

وی از تمام مدیران، فرمانداران و مسئولان حاضر در جلسه شورای برنامه ریزی استان خواست: مصرف بهینه انرژی بویژه آب را در ادارات و بخش های مختلف مرتبط با جدیت و دلسوزی دنبال كنند.

استاندار اصفهان با اشاره به تغییر ساعات كاری ادارات اصفهان از دیروز از ساعت شش و سی دقیقه گفت: این تصمیم نیز در راستای كاهش مصرف انرژی هایی مانند آب و برق انجام شد و اینكه ادارات در ساعات اولیه صبح كه هوا خنك تر است كار را شروع كنند تا استفاده از سامانه های خنک کننده كمتر شود.

وی تاكید كرد: با اتخاذ این تصمیم امیدواریم بخش هایی كه نیازشان به آب حیاتی تر است مانند بخش بهداشت و درمان دچار مشكل نشوند.

وی با اشاره به طرح های انتقال آب استان اصفهان گفت: اجرای طرح هایی مانند تونل گلاب باید سرعت بیشتری بگیرد زیرا اگر امروز پایان یافته بود دیگر نگرانی تامین آب شرب را نداشتیم.

استاندار اصفهان با اشاره به بودجه استان در سالجاری افزود: اصرار مدیران در بخش های مختلف برای آغاز طرح های جدید ارزشمند است و نشان از تلاش مسئولان برای توسعه استان دارد اما رویكرد كنونی استانداری اصفهان، اولویت دادن به طرح هایی است كه تا پایان سال افتتاح می شوند./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، شورای ، برنامه ، ریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.