با افزايش حملات اوباما و رامني به يکديگر، مبارزات انتخاباتي آمريکا وارد مرحله جديدي شد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛ اين روزنامه در مقاله اي به قلم ديويد ناکامورا در پايگاه اينترنتي خود نوشت باراک اوباما در ماههاي گذشته تلاش زيادي کرده تا در مبارزات انتخاباتي اش ميت رامني را به عنوان فردي نشان دهد که دمدمي مزاج است و به هيچ اصولي پايبند نيست و  فقط مي خواهد خواسته هاي افراد تند راستگرا را برآورده کند.

 اما هفته گذشته اين حملات لفظي به اوج خود رسيد چون يکي از دستياران اوباما گفت رامني مي تواند يک تبهکار بالقوه باشد. اين اظهارات که توسط استفاني کاتر معاون مدير تبليغاتي اوباما در جمع خبرنگاران  ايراد شده بود بلافاصله خشم رامني را برانگيخت و  رئيس جمهور آمريکا را فردي دروغگو خواند. در واکنش به اين امر معاون امور مطبوعاتي رامني گفت:« مسئله کاملا روشن است. اوباما در تبليغاتش از اصول راستي و صداقت پيروي نکرده است، مردم آمريکا لايق فرد بهتري هستند.»

افزايش ديدگاههاي خصمانه در تبليغات انتخاباتي اوباما و رامني نشان مي دهد که اين رقابت وارد مرحله جديدي شده است. اين دو نامزد انتخابات رياست جمهوري چون نگران هستند که ممکن است اين تاکتيکها تاثيرگذار باشند حضور در برنامه ها و مصاحبه هاي تلويزيوني را براي پاسخ به اين انتقادها ضروري مي دانند. کاتر روز پنجشنبه گفت: آيا اين جرم محسوب نمي شود که با وجوديکه رامني گفته سالها پيش از شرکت "بين کپيتال" بيرون آمده اما هنوز نام وي به عنوان مدير اجرايي شرکت در بعضي مواقع ذکر مي شود؟

 اوباما در مصاحبه اي گفته است:« من فکر مي کنم آقاي رامني نهايتا بايد به اين سوالها پاسخ دهد چون اگر واقعا قصد دارد که رئيس جمهور شود اولين چيزي که بايد بداند اين است که مسئوليت کارهايي را که انجام مي دهد بپذيرد.» نظرسنجي ها نشان مي دهد اظهارات اوباما درباره شرکت " بين کپيتال" در چند ايالت به ضرر رامني تمام شده. برخي از استراتژيستهاي جمهوريخواهان هم آشکارا از رامني انتقاد کرده اند که پاسخ مناسب و محکمي در اين مورد نداده است.

 رامني روز جمعه در گفتگو با چند شبکه تلويزيوني در پاسخ به حملات لفظي اوباما گفت که در سال 1999 از مديرت آن شرکت کناره گيري کرده است و فقط در آن شرکت به عنوان سهام دار محسوب مي شود. رامني درباره اتهامات که به او زده شده به شبکه سي بي اس گفت:« چنين اظهاراتي از جانب اوباما و نزديکانش واقعا تعجب آور و مسخره است و در شان رئيس جمهور نيست.»

رامني در شبکه اي بي سي نيوز گفت: اوباما بايد به دليل حملات لفظي نزديکانش عذر خواهي کند.» تشديد لفاظي ها شايد نتيجه ميليونها دلاري باشد که طي چند ماه گذشته براي تبليغات صرف شده است. يکي از مسئولان رسانه که تبليغات سياسي را دنبال مي کند گفت تمام تبليغات انتخاباتي اين دو نامزد در روز پنج شنبه و در سراسر کشور پيام و لحن کاملا منفي داشته است.

 اين درحاليست که حجم اين تبليغات نسبت به گذشته افزايش چشمگيري داشته است. روز جمعه گروه مبارزات انتخاباتي اوباما فيلمي با عنوان " افشاي رازهاي ميت رامني در ارتباط با شرکت بين " منتشر کردند که در آن به اينکه آيا واقعا رامني در سال 1999 از مسئوليت در اين شرکت کناره گيري کرده است يا نه پرداخته شده است.

 اوباما در تبليغاتش بارها گفته است که رامني از انتشار اظهارنامه ماليات دوازده سال طفره مي رود. مطمئنا مبارزات انتخابات رياست جمهوري سال 2012 يکي از زشت ترين و کثيف ترين انتخابات در تاريخ اين کشور است.


برچسب ها: اوباما ، رامنی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار