روزنامه نیویورک تایمز روايت برادرخواندگي دو صهیونیست آمریکایی-اسرائیلی يعني ميت رامنی و بنيامين نتانیاهو را تشريح كرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در سال 1976 رامنی و نتانیاهو در طبقه شانزدهم گروه مشاوران بوستون، هر دو به عنوان مشاور مشغول به کار بودند و هفته ای یک بار در جلسات هم اندیشی یکدیگر را ملاقات می کردند.

دوستی رامنی و نتانیاهو در طی سالها در بوستون، نیویورک و بیت المقدس بواسطه همفکریهای متعدد، دیدگاه های محافظه کارانه و همچنین دوستان مشترک استحکام بیشتری یافت.

بر همین اساس بیشترین حجم ارتباطات این دو را در سالهای اخیر موضعاتی چون خاورمیانه، سیاست، انتخابات آمریکا و موضعات مهم روز تشکیل می دادند از همین رو در بسیاری از موارد آنها نظراتی همانند هم را دارند.

برهمین اساس پیش از انتخابات سه شنبه بزرگ نیز، رامنی و نتانیاهو گفتگوی تلفنی با هم داشتند که در آن در مورد مسائل مهم بین المللی بویژه ایران گفتگو کردند.

رامنی درباره روابط خود با نتانیاهو می گوید ما تجربیات مشابهی داریم و می توانیم با گفتگوهای مختصر حرف هم را متوجه شویم. ما پایه های فکری مشابهی داریم که موجب می شود دورنمای یکسانی را برای موضوعات پیش بینی کنیم.

و اکنون هم این دو تقریبا در یک مسیر گام برمی دارند بطوری که نتانیاهو از لزوم حمله به ایران سخن می گوید و رامنی انتقادات تندی را از اوباما به دلیل همراهی نامناسب آمریکا با اسرائیل می کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار