با وجود چالش های سیاسی و اقتصادی پیش روی اوباما وی همچنان از شانس بیشتری برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخوردار است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه کریستین ساینس مانیتور  ، در حالی که چند ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی نمانده است، باراک اوباما هفته بسیار بدی را پشت سر گذاشت. چشمگیر نبودن نرخ اشتغالزایی در ماه مه، ناکامی اوباما در جلب نظر رای دهندگان ایالت ویسکانسین، سبقت گرفتن میت رامنی نامزد جمهوریخواه در جمع آوری کمکهای مالی، اوضاع اقتصادی آمریکا و نیز انتشار اطلاعات طبقه بندی شده درباره مبارزه آمریکا با تروریسم هفته بسیار سختی را برای رئیس جمهور رقم زد. میت رامنی و کمیته ملی جمهوریخواهان در ماه گذشته توانستند کمک های مالی بسیار بیشتری در مقایسه با اوباما جذب کنند.
از سوی دیگر اظهار خرسندی اوباما از عملکرد بخش های خصوصی آمریکا در هفته گذشته، وی را در معرض انتقادات شدید جمهوریخواهان قرار داد. در واقع این اظهار نظر اوباما درباره اوضاع اقتصادی فرصت مناسبی در اختیار جمهوریخواهان قرار داد تا بار دیگر سیاست های اقتصادی وی را به باد انتقاد بگیرند.
انتشار اطلاعات طبقه بندی شده درباره مبارزه با ترورسیم در رسانه های آمریکا، باعث شد جمهوریخواهان و حتی دموکراتهای کنگره، کاخ سفید را به انتشار اطلاعات مرتبط با امنیت ملی واشنگتن به منظور تقویت جایگاه و وجهه اوباما متهم کنند.
در شرایطی که چند ماه به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است، اوباما بیش از پیش با چالش های اقتصادی و سیاسی بسیاری دست به گریبان است. این روزها عمیق تر شدن بحران اقتصادی اروپا، شرایط بد اقتصادی و افزایش بیکاری در آمریکا و نیز ناسازگاریهای جمهوریخواهان کنگره، اوباما را با چالش های جدی برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مواجه کرده است.
بر این اساس میچ دانیلز فرماندار ایالت ایندیانا و جمهوریخواه میانه رو هشدار داد بسیاری در آمریکا امیدوارند میت رامنی بتواند در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا پیروز شود.
این روزنامه نوشت: با وجود چالش های بسیاری که اوباما با آنها دست به گریبان است، نظرسنجی های اخیر نیز نشان می دهد همچنان وی از بخت بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار است.
سه نظرسنجی اخیری که سه موسسه گالوپ، راسموسن و فاکس نیوز انجام داده اند، نشان می دهد، اوباما از حمایت50 درصدی رای دهندگان آمریکا برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار