افرادي که زندگی شاد و آرامی دارند، از شغل خود راضی و داراي ارتباط اجتماعی مطلوب هستند ، طول عمر بیشتري دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي،  رضایت از زندگی و کار را مهمترین عامل در سلامت جسم و روان انسان عنوان كرد و گفت: افراد باید در طول زندگي از شدت فشارهاي روانی خود بكاهند و آنها را از بین ببرند درغیر این صورت زندگی آنها پر از استرس و بی معنی خواهد شد و همچنين با ارتباط انسانی و انتخاب شغل و شیوه هاي مناسب زندگی می توان از استرس هاي بی مورد جلوگيري كرد.
 
شهناز باشتي افزود: داشتن شغل هاي اجرایی و پست هاي مهم و عالی رتبه، انسان را در معرض بیشترین میزان استرس عاطفی قرار می دهد و از این نظر، مشاغلی که احساس فوریت هاي زمانی را در مهلت محدودي طلب می کنند، خطرناک هستند و مطالعات نشان می دهد که سکته هاي قلبی ، مغزي و بیماری هاي شریانهاي قلب در افرادي که به این گونه حرفه ها مشغولند، شایعتر است.
 
وي با اشاره به اين كه کار زیاد بر سلامت جسم و روان اثر منفی گذاشته و انسان را رنجور می کند، گفت:  شغلی که رضایت بخش و مورد علاقه نباشد، عامل عمده اي براي بروز استرس هاي عاطفی، افسردگی و اضطراب خواهد شد.
 
باشتي افزود: شنا حداقل دو بار در هفته و گوش دادن به موسیقی آرام، استفاده صحیح از اوقات فراغت و تعطیلات، پیاده روي درپارک ها و مراکز سرسبز، اسکی، معاشرت با دوستان و خویشاوندانی که از بودن با آنها شادمان می شوند، ضد استرس و آرامبخش هستند.
 
اين روانشناس توصيه كرد:‌ افراد براي پيشگيري از استرس بايد تغذيه مناسب داشته باشند و نوشیدن شیر در صبح و عصر ، ماست در ظهر و شب براي رسيدن به اين امر كمك مي كند زيرا تمام ترکیبات داروهاي آرام بخش در شیر و ماست وجود دارد./عط
برچسب ها: استرس ، سکته ، ماست ، آرامبخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار