فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد در سالهاي آتي بودجه ارتش فرانسه نيز همانند بودجه ديگر وزارتخانه ها کاهش مي يابد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه ؛ اولاند به خبرنگار اين شبکه گفت  ده تا پانزده ميليارد يورو کاهش هزينه وزارتخانه ها در پيش رو خواهد بود و همه وزارتخانه ها بايد تلاش خود را براي تحقق اين هدف به کار گيرند اما ارتش بيش از ساير وزارتخانه ها تحت فشار نخواهد بود بلکه قانوني مشترک براي همه وزارتخانه ها در پيش گرفته خواهد شد.

وي همچنين درباره وضع سوريه گفت ما از اوضاع کنوني در سوريه  بسيار متاثر شده ايم. علت آنکه هر روزعده اي در سوريه کشته مي شوند اين است که رژيم تصميم گرفته است با استفاده از زور ملت خود را سرکوب کند.

 شماري از کشورها مانع تصويب قطعنامه اي در شوراي امنيت سازمان ملل براي مجازات سوريه مي شوند و من به روسها و چيني ها مي گويم که با کارشکني در تصويب مجازاتهاي قاطع، باعث هرج و مرج و جنگ در سوريه مي شوند و  منافع خود را نيز از بين مي برند.

 وي درباره احتمال مداخله نظامي در سوريه گفت بايد به دنبال دوره انتقالي بود. اين تصميمي بود که در ژنو گرفته شد و بايد در قطعنامه اي در شوراي امنيت در اين زمنيه تصويب شود تا بشار اسد جاي خود را به دولتي انتقالي بدهد.
برچسب ها: بودجه ، فرانسه ، اولاند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار