فرانسه با نقض مقررات اتحاديه اروپا، آزادي ها و حقوق زنان مسلمان را زيرپا مي گذارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، بسياري بر اين تصور بودند که با پيروزي فرانسوا اولاند در انتخابات رياست جمهوري فرانسه، عصر جديدي از پذيرش مسلمانان در اين کشور آغاز خواهد شد. اما مشکلات زنان مسلماني که مي خواهند حجاب داشته باشند افزايش پيدا کرده است.

سران گروههاي اسلامي در فرانسه مي گويند مخالفت با ايجاد فضاي عمومي براي اسلام در اين کشور فقط سبب افزايش اختلافها و تشتتهاي اجتماعي مي شود. باوجود کنار گذاشته شدن نيکلا سارکوزي،رئيس جمهور سابق فرانسه از قدرت، جنگ اين کشور با روسري  زنان مسلمان ادامه دارد. در بسياري از شهرهاي بزرگ فرانسه، نيروهاي امنيتي فرودگاههاي فرانسه با نقض مقررات اتحاديه اروپا ، زنان مسلمان را وادار مي کنند که حجابشان را بردارند و حتي به نام تامين امنيت، آنها را از دستگاههاي اشعه ايکس عبور مي دهند.

مروان محمد ، از فعالان جنبش مخالفان نشر نگرشهاي اسلام هراسي در فرانسه در اين باره گفت: هرگاه در فرانسه يک زن مسلمان تلاش مي کند به شعائر ديني خودش عمل کند و در عين حال در جامعه فعاليت داشته باشد، جامعه فرانسه مانع او مي شود. فرانسه با ادعاي اينکه اين کار را براي دفاع از آزادي زنان انجام مي دهد، مانع آزادي زنان مسلمان مي شود. به نام آزادي زنان برضد زنان مسلمان تبعيض روا داشته مي شود که به هيچ وجه با تعريف آزادي انطباق ندارد.

فرانسه قوانين سختي درباره مسائل ديني دارد و داشتن هرگونه نماد ديني در فرانسه ممنوع است. فرانسه اين قوانين را در زمينهاي ورزشي و مسابقات فوتبال هم پياده مي کند. اخيرا فدراسيون جهاني فوتبال، تصميم قبلي خود را در ممنوعيت داشتن حجاب براي زنان فوتباليست مسلمان لغو کرد اما فرانسه تنها کشوري است که از گردن نهادن به اين دستور جديد فيفا خودداري مي کند.

مروان محمد  افزود: هرچه در رسانه ها و محافل عمومي ،سخنان خطرناک بيشتري درباره مسلمان مطرح شود به همان نسبت بر تعداد حملات برخاسته از نفرت به مسلمان افزوده مي شود. در سالهاي اخير شاهد افزايش حملات اينگونه به مسلمانان هستند. نود و نه درصد مسلماناني که هدف اين حملات قرار گرفته اند بانوان مسلمان بوده اند. همين مساله نشان مي دهد زنان به کمک و محافظت بيشتري در اين زمينه نياز دارند.

فرانسه مدعي است که در اين کشور دين و سياست به شدت از هم جدا هستند.
برچسب ها: فرانسه ، آزادی ، زنان ، حقوق ، نقض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار