سازه غول پيکر پس از 5 ماه مراحل ساخت بزودي در ميدان گازي فاز پارس جنوبي قرار مي گيرد.

احمد مهري مدير عمليات طراحي و ساخت سکوهاي دريايي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: پايه سکوي فاز 17 و 18 پارس جنوبي است مربوط به جکت است که در صد کيلومتري عسلويه در دريا نصب و براي استخراج گازهاي عسلويه به وزن 3 هزار تن با ارتفاع 80 متري در عمق 70 متر در دريا نصب خواهد شد.
وي تصريح کرد: اين سازه براي استخراج گاز و انتقال به پالايشگاه معيانات گاز داخل استفاده مي شود و در کف دريا قرار خواهد گرفت.
مهري تاکيد کرد: قبلا اين سازه در خارج ساخته مي شد و امروز با توجه به شعار توليد ملي در راستاي مقام معظم رهبري تمام قطعات در داخل طراحي و ساخته مي شود که يک غرور ملي براي کشور محسوب مي شود.
محمدعلي نظارت مدير عامل شرکت فن آور آبهاي عميق،اظهار داشت: جکت پايه عرشه هاي سکوي بهره برداري گاز 1700 تن وزن دارد و وظيفه اش نصب و استقرار سازه در دريا است که استخراج گاز از ميادين پارس جنوبي را انجام مي دهد و کاربرد اصلي آن استخراج گاز از دريا است اين جکت را در دريا  مستقر مي کنند و روي ان سازه ها ر ا قرار مي دهند که تجهيزات حفاري را نصب مي کند و توسط لوله هاي شناور به واحدهاي پالايشگاهي منتقل مي شود.
وي تصريح کرد: اين سازه فني و تکنيکالي است که روي قطعات فلزي قرار مي گيرد و سيستم هاي جکت حدود 24 ساعت طول مي کشد از خشکي به سمت شناور منتقل شود اين دو سازه به دليل طراحي و نصب اصلاح روشي لنچ در اب آزاد مي شود. حدود 10 روز کاري سفيدکاري انجام مي شود تا در موقع طوفان که دچار حادثه نشود و سه روز طول مي کشد به نقطه مورد نظر انتقال و بعد نصب شود.
نظارت تاکيد کرد: اين سازه در مرحله اول فاز پارس جنوبي توسط کره اي ها ساخته شده بعدا مهندسين و متخصصان ايراني به اين نتيجه رسيدند که خودشان بسازند ياردهايي را تجهيز کردند تمام مراحل طراحي و ساخت و نصب توسط جوانان ايراني انجام مي شود.و اکنون توانايي اين را داريم که جز صادرکنندگان قرار گيريم در مجموع 20 جکت و 20 سازه در حال ساخت است تاجايي که به مرحله خط توليد نزديک مي شويم. که با ساخت اين جکت ها در داخل حدود 16 ميليارد دلار صرفه جويي مي شود قبلا با هزينه 25 ميليارد دلار از خارج وارد مي کرديم.
در اين پروژه 500 نفر بطور مستقيم و 0زار نفر به طور غير مستقيم مشغول به کار هستند و اين جکت يک ماه آينده نصب مي شود.
در ادامه احمدرضا کارگر شريف آباد نماينده کارفرما (شرکت نفت و گاز پارس جنوبي) در ادامه اضافه کرد: در سال توليد ملي کارهاي بسيار خوبي توسط جوانان ايراني صورت گرفته است در حال حاضر با شرکت هاي داخلي کار مي کند پروژه هايي که به اين شرکت محول شده مراحل تکاملي را به خوبي طي مي کند و توانستيم با بهروه وري و برنامه ريزي کارها را به سمت توسعه سوق دهيم.
کارگر خاطر نشان کرد: اين سازه ها از نظر کيفي قابل قياس با مشابه خود نبوده و در سرعت ساخت رکورد زديم و سازه ها آماده نصب هستند./ر
برچسب ها: سازه ، جکت ، گاز ، استحصال ، قطعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار