رییس دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش طرح پزشک خانواده شهری قرار گرفتن بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر در استان فارس خبر داد.

دکتر ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: از امروز طرح پزشک خانواده شهری در استان فارس به طور رسمی آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر در استان فارس تحت پوشش پزشک خانواده شهری قرار گرفتند،  تصریح کرد: اجرای کامل پزشک خانواده شهری به صورت همزمان در کل استان فارس و برای اولین بار در کشور انجام گرفته است.
 
ایمانیه اظهار کرد: 150 پزشک خانواده بیش از 300 داروخانه،‌200 آزمایشگاه و 120 موسسه رادیولوژی و 500 متخصص با بیمه ها قرارداد بسته اند که این میزان در حال افزایش است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: از 2/5 میلیون نفر جمعیتی که در استان فارس زندگی می کنند، یک میلیون و 100هزار نفر پرونده تشکیل داده اند که این میزان گسترش خواهد یافت.
 
*700 میلیارد تومان اضافه منابع برای پزشک خانواده شهری نیازمندیم
 
وی در ادامه عنوان کرد: در سال نیاز به 700 میلیارد تومان اضافه منابع جهت پزشک خانواده نیازمندیم ولی به تدریج نیاز به این مقدار کمتر خواهد شد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مسئولان وزارت رفاه و تعاون قول و تعهد در خصوص تأمین این منابع را داده اند.
ایمانیه افزود: سلامت محور بودن به جای درمان محور بودن، عدم سرگردانی مردم و کاهش هزینه های مردم از نقاط قوت این طرح است./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار