تامين امنيت غذايي در همه كشورهاي داراي منابع و امكانات بايد به عنوان يك راهبرد اساسي در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جهانگير پرهمت معاون وزير جهاد كشاورزي در مراسم افتتاحيه آشنايي با راهكارهاي كاهش فقر زنان كه با حضور نمايندگان دفتر جايكاي ايران و افغانستان و مسئولان وزارت جهاد كشاورزي برگزار شد گفت: سازمان تحقيقات آموزش و ترويج كشاورزي شبكه منسجمي را در بحث توليد علم و دستاوري ايجاد كرده كه در خاورميانه منحصر به فرد است و بالغ بر 300 دستگاه تحقيقات كشاورزي به طور مستمر كار توليد علم و فناوري را انجام مي دهند.
وي ادامه داد: امروزه تامين امنيت غذايي در همه كشورهايي كه منابع و امكانات لازم را دارند بايد به عنوان يك راهبرد در نظر گرفته شود.
پرهمت تاكيد كرد: بعد از پيروزي انقلاب توليدات محصولات كشاورزي 25 ميليون تن بوده كه امروزه توليدات كشاورزي به 110 ميليون تن رسيده است، در حالي كه كشاورزي 20 درصد رشد داشته است.
وي اضافه كرد: افزايش 4 برابري رشد توليدات محصولات كشاورزي ناشي از ارتقاء توانمندي بهره برداران و افزايش بهره وري در كشاورزي است.
معاون وزير تصريح كرد: سالانه در ايران توليدكنندگان برتر با يك برنامه وسيع ارزيابي مي شوند و هر ساله تعداد قابل توجهي از توليدكنندگان برتر زنان هستند.
وي ادامه داد: زنان نقش و جايگاه ويژه اي در دنياي غرب دارند و امروزه در كشورمان در گروه ها و اصناف و مشاغل مختلف زنان همپاي مردان در فعاليت هاي اقتصادي مشغول هستند.
رئيس سازمان تحقيقات آموزشي و ترويج كشاورزي تاكيد كرد: زنان روستايي امروزه در ساختار نظام هاي جامعه نقش دارند و برنامه هايي كه براي زنان طراحي شده در راستاي اهداف است و وزارت جهاد سازندگي در بخش كشاورزي زنان را به عنوان يك گروه و سرمايه انساني بسيار مهم كه نقش قابل توجهي در توليد بخش كشاورزي دارند مي داند و برنامه هاي مختلفي براي حضور يكپارچه زنان در روستاها برنامه ريزي شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار