مدیرعامل هیات امنای شهرک های صنعتی استان ها گفت:تقاضای ما از سازمان امور مالیاتی، اجرایی شدن قانون معافیت مالیاتی صنایع انتقالی به شهرک های صنعتی است.

جلالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:بر اساس قانون معافیت مالیاتی، صنایع انتقالی به شهرک های صنعتی که در سال 1382 به تصویب رسیده، صاحبان صنایع منتقل شده از شهرهای بزرگ به شهرک های صنعتی ، به مدت 5 سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.

وی ادامه داد:اما با وجود گذشت 9 سال از نصویب این قانون ، هنوز به دلایل مختلف عملیاتی نشده و این امر مشکلات متعددی برای بیش از 1500 صنعتگر که کارخانه های خود را به شهرک های صنعتی انتقال داده اند ایجاد کرده است.

مدیرعامل هیات امنای شهرک های صنعتی استان ها خاطرنشان کرد: درخواست ما از دولت و سازمان امور مالیاتی اینست که در سال تولید ملی و به منظور حمایت از صنعتگران داخلی ، این قانون را اجرایی کند.

لازم به ذکر است:سازمان امور مالیاتی دلیل اجرا نشدن این قانون را به اینصورت عنوان می کند که صاحبان صنایع می بایست قبل از انتفال کارخانه های خود به شهرک های صنعتی ، مشخصات واحد را برای ثبت اعلام می کردند و در شرایط فعلی که نام کارخانه در شهرک صنعتی ثبت نشده ، امکان اجرای قانون معافیت مالیاتی برای آن وجود ندارد./عب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار