به رغم افزایش تعداد مشتركان و همچنین برودت دمای هوا در زمستان گذشته، میزان مصرف گاز در استان كردستان تنها یك درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران سنندج، مدیرعامل شركت گاز كردستان طرح هدفمندی یارانه ها را منجر به كاهش مصرف و هدایت مشتركان به سوی مصرف بهینه و منطقی دانست و گفت: حداكثر مصرف روزانه مصرف گاز طبیعی در استان كردستان را 12 میلیون متر مكعب و به طور میانگین شش میلیون متر مكعب است که بیش از 90 درصد مشتركان گاز استان مربوط به بخش خانگی است.
وی تعداد مشتركان گاز طبیعی استان كردستان را 308 هزار مشترك اعلام کرد و افزود: در این استان 835 واحد صنعتی، 46 جایگاه سی ان جی و هشت شهرك صنعتی فعال از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
مهدوی با اشاره به اینكه معیوب بودن كنتورهای گاز، زمینه را برای دستكاری در كنتور و سرقت گاز فراهم كرده است، گفت: این كنتورها طوری طراحی شده اند كه به راحتی قابل دستكاری هستند و این مساله به معظلی برای شركت های گاز استانی تبدیل شده است.
وی به 42 هزار و 366 مورد نظارت بر نحوه توزیع گاز در سال گذشته در استان كردستان اشاره كرد و گفت: در این بازرسی ها، 9 هزار و 280 مورد تخلف شناسایی شد و 38 میلیون مترمكعب گاز طبیعی معادل 380 میلیون ریال برگشت داده شد./س


برچسب ها: کاهش ، گاز ، کنتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.