مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود با پیش بینی سکونت 135 هزار نفر جمعیت در شهر جدید بینالود از انجام مطالعات اجرای طرح خط ریلی مشهد- بینالود خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، مهندس علی اکبر صابری در ششمین نشست خبری شهرداران استان گفت: قرار گرفتن شهر جدید بینالود در محور راهبردی و مواصلاتی مشهد- تهران و خط ریلی مشهد و شهرهای تهران، بافق، بندرعباس، سرخس و آسیای میانه این شهر را به یک منطقه مهم استراتژیکی- گمرکی تبدیل کرده است.

وی ایجاد اشتغال قبل از اسکان جمعیت را دیگر ویژگی مهم شهر جدید بینالود عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار نفر در شهرک صنعتی این شهر مشغول به کار می باشند و در آینده ای نزدیک در صورت اشتغال توام با سکونت، بینالود به عنوان یکی از قطب های صنعتی استان شناخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود پیش بینی سکونت 135 هزار نفر جمعیت را افق این شهر جدید عنوان کرد و افزود: احداث کارخانه های صنعتی از قبیل کارخانه بزرگ ایران خودرو، تولید آرد والسی، فرآورده های بتنی، پروفیل سازی، واحد تولید نوشابه های گازدار، صنایع چوب، موتورسیکلت سازی و ده ها واحد تولیدی کوچک و بزرگ از قابلیت های دیگر در این شهر می باشد.

صابری در ادامه به بیان چالش ها و مشکلات این شهر جدید پرداخت و گفت: طبق قانون تا زمانیکه جمعیت شهرهای جدید به 10 هزار نفر نرسیده است به عنوان شهر ارتقا نخواهد یافت و در حال حاضر تمام وظایف شهرداری بر عهده شرکت عمران بینالود بدون برخورداری از اعتبارات دولتی می باشد.

وی افزود: در حالیکه ما به عنوان جانشین شهرداری و با صرف هزینه به امور شهری و عمرانی رسیدگی می کنیم اما در تقسیمات کشوری هیچ جایی برای شهرهای جدید تعریف نشده که باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود در ادامه به موضوع مسکن مهر بینالود اشاره کرد و گفت: پروژه مسکن مهر در شهر جدید بینالود در دو بخش انبوه سازان و تعاونی های مسکن با مجموع 3 هزار و 530 واحد انجام می شود که متاسفانه در بخش تعاونی ها پیشرفت چندانی حاصل نشده اما در قسمت انبوه سازان شاهد پیشرفت فیزیکی قابل قبولی بودیم به طوریکه 531 واحد پیشرفت 80 درصدی، 1600 واحد پیشرفت بالای 50 درصد و 400 واحد نیز کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صابری ادامه داد: برای ایجاد انگیزه برای ثبت نام مسکن مهر شهر جدید بینالود اقداماتی از سوی شرکت عمران این شهر از قبیل افزایش مبلغ وام و تسهیل شرایط متقاضیان برای ثبت نام انجام شده که امید است موجب استقبال روزافزون ثبت نام کنندگان شود/س

برچسب ها: شهر ، جدید ، بینالود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.