رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز از برگزاری کارگاه آموزش مدیریت پسماند ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌های سه شهرستان 27 تیرماه در اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، آرمین صارمی‌فر امروز در اهواز گفت: 27 تیر ماه کارگاه آموزشی مدیریت پسماند با حضور شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان‌های اهواز، باوی و دشت آزادگان در اهواز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرهای اهواز،‌ ملاثانی، ویس، حمیدیه، شیبان، سوسنگرد، بستان و رفیع در این کارگاه حضور می‌یابند،‌ هدف از برگزاری این کارگاه را بررسی مشکلات و مسائل مربوط به پسماند شهرها و روستاها از جمله نحوه جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع زباله عنوان کرد.

وی در ادامه بیان کرد: برای شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی گواهینامه‌هایی با مجوز مدیریت و برنامه‌ریزی صادر و اعطا می‌شود.

صارمی‌فر درباره ضرورت برگزاری این کارگاه اظهار کرد: بررسی‌ها نشان از مشکلات بسیاری در حوزه مدیریت پسماند دارد، به طور مثال با وجود توسعه خدمات و تکنولوژی در جمع‌آوری به دلیل عدم مشارکت مردم، طرح‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است.

وی همچنین پسماندهای روستایی را از مشکلات محیط زیست استان دانست و افزود: عدم بهره‌گیری از مشارکت مردم، عدم جمع‌آوری به موقع زباله، نبود محل دفن مناسب و نبود تجهیزات و امکانات جمع‌آوری پسماندها از مهمترین مشکلات روستاهای استان به ویژه روستاهای شهرستان اهواز است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر چه بعضی از روستاهای پرجمعیت محلی را برای دفن پسماند اختصاص داده‌اند، اما این محل‌ها غیراستاندارد است و زباله به صورت غیربهداشتی در آن دفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت مدیریت پسماند برای تامین بهداشت محیط، آموزش دهیاران و شهرداران در مرحله نخست در دستور کار قرار گرفته است./ج1

برچسب ها: اهواز ، پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.