فارین پالیسی طي مقاله اي به بررسی اوضاع سرزمین های اشغالی و دروغ پراکنی های رژیم صهیونیستی مبنی بر صلح در فلسطین پرداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، یکی از افسانه های موجود درباره مسئله اسرائیل و فلسطین این است که اسرائیل همیشه ادعا کرده است  مشتاق صلح و عدالت بوده و تنها مانع رسیدن به این هدف عزم فلسطینی ها به نابودی اسرائیل است. 

البته، تحلیلگران منصف، به خوبی می دانند که این حرف ها ساختگی است. آن ها می دانند که اسحاق رابین نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هیچ وقت تمایلی به ایجاد کشور مستقل فلسطینی نداشت.

اتفاق در حال وقوع در فلسطین،پاک سازی نژادی آرام و بی سر و صدا است. به جای اینکه فلسطینی ها را مانند سال های 1948 و 1967 به زور بیرون کنند، هدف اسرائیل این است که با غیر قابل تحمل کردن ندگی برای فلسطینی ها ، ایشان با میل خود و از روی ناچاری سرزمین پدری را ترک کنند.

کمیته ای که نتان یاهو برای بررسی شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی تعیین کرد نتیجه گرفت که حضور اسرائیل در کرانه باختری در واقع "اشغال" نیست.بنابراین کنوانسیون چهارم ژنو مبنی بر حفاظت از مردم بومی در اینجا اعمال نمی شود.

به نظر نمی رسد که اسرائیل مشکلی داشته باشد تا هرچه قدر یهودی که می تواند به سرزمین های اشغالی منتقل کرده و دولت نیز  می تواند به شهرک سازی های خود ادامه دهد. حال، هیچ اهمیتی ندارد که هیچ کشوری در دنیا حتی خود ایالات متحده با شهرک سازی ها مخالف است.

بسیاری از کارشناسان سیاسی از جمله دانیل کورتزر ، در مقاله هایی مخالفت خود با این اقدام رژیم صهیونیستی را اعلام کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار