با بیماری های پوستی ناشی از مصرف برخی داروها آشنا شوید و با مشاهده آنها سریع به پزشک مراجعه کنید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بعضی از داروها بر روی پوست برخی افراد علایمی ایجاد می کند و به طور ناخواسته باعث واکنش هایی بر روی پوست می شود.

وی تصریح کرد: شیوع واکنش های دارویی بر روی پوست بین 0.1 تا 1.5 درصد افراد مشاهد می شود.

انتظاری بیان کرد: اینکه با چه مکانیسمی مصرف داروها واکنش های پوستی را روی برخی افراد ایجاد می کنند به طور کامل مشخص نیست اما این داروها به اشکال مختلف پوستی می تواند در برخی افراد مشاهده شوند که شایعترین آن واکنش هایی به شکل قرمزی و التهاب پوستی است.

وی افزود: از دیگر مشکلات پوستی بر اثر مصرف برخی داروها ضایعات تاولی است.

انتظاری گفت: ضایعات پوستی به شکل حساسیت دارویی که به طور معمول با تب همراه است که گاهی همراه بودن با درگیری غدد لنفاوی از دیگر مشکلات به دلیل مصرف برخی داروهاست.

این متخصص خاطرنشان کرد: سندرم استیون جانسون که نادر بوده اما کشنده است و بدن در این بیماری سرتاسر دچار تاول شده که همراه با  تب و قرمزی پوست همراه بوده و باید به سرعت فورا به پزشک مراجعه کرد.

انتظاری متذکر شد: نکروز پوستی از دیگر واکنش های پوست به مصرف برخی داروها و به طور معمول وارفارین ایجاد می شود که در بخشی از پوست می میرد که با عمل جراحی درمان صورت می گیرد.

وی افزود: حساسیت به نور از دیگر واکنش های پوستی است که در افرادی که آکوتان مصرف می کنند و در مناطقی از پوست که در معرض نور آفتاب قرار دارند ایجاد می شود که پوست قرمز می شود و در طولانی مدت پوست کبودی خود را نشان می دهد.

این متخصص توصیه کرد: افراد سریع با هر گونه تغییر در پوست، ضایعات قرمزی، خارش و هر نوع مسئله دیگر که با مصرف داروها ایجاد می شود سریع به پزشک مراجعه کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.