در شرایطی که غرب و به ویژه آمریکا در تلاش برای اجرا کردن برنامه‌های خود در خاورمیانه، در پی دامن زدن به شکاف‌های قومی و فرقه‌ای و برافروختن آتش منازعات در منطقه هستند، برخی چهر‌های قومی و مذهبی نیز به عنوان ابزاری برای سیاست‌های آنان کار می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در شرایطی که غرب و به ویژه آمریکا در تلاش برای اجرا کردن برنامه‌های خود در خاورمیانه، در پی دامن زدن به شکاف‌های قومی و فرقه‌ای و برافروختن آتش منازعات در منطقه هستند، برخی چهر‌های قومی و مذهبی نیز به عنوان ابزاری برای سیاست‌های آنان کار می‌کنند.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، شیخ «احمد الأسیر» چهره سلفی لبنانی است که تا یکی دو ماه پیش، شاید کمتر کسی او را حتی در لبنان می‌شناخت ـ چه برسد به جهان عرب ـ اکنون به یکی از سر‌شناس‌ترین چهره‌های سلفی جهان عرب تبدیل شده است.

علت این مسأله هم این است که او اکنون تقریباً پرچمدار اصلی مبارزه و تبلیغات علیه حکومت سوریه در لبنان به شمار می‌رود. وی در یکی دو ماه اخیر، بار‌ها و بار‌ها تظاهرات و تحصن‌های گوناگونی علیه حکومت «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه در مناطق گوناگون لبنان برگزار کرده است.

او در اصل امام جماعت مسجد «بلال بن رباح» در منطقه «عبرا» در شهر «صیدا»ست، ولی اکنون افزون بر سخنرانی‌های جنجالی خود علیه حکومت سوریه، شیعیان را نیز به باد انتقاد می‌گیرد و دروغ‌های عجیبی علیه آنان مطرح می‌کند.

بنا بر این گزارش، بررسی دقیق رفتار و سخنرانی‌های وی نشان می‌دهد که او در واقع اجرا کننده شیوه قدیمی انگلیسی‌ها یعنی «تفرقه بینداز و حکومت کن» است. وی همچنین تلاش می‌کند با سخنرانی علیه شیعیان، میان اهل سنت و شیعه تفرقه افکنی کند تا به اصطلاح از این طریق، جبهه‌ای مخالف سوریه و جمهوری اسلامی ایران را متحد‌تر کند تا علیه این دو کشور به اقدامات بیشتری بپردازند.

او این طرح را دنبال می‌کند؛ اما برای سرپوش گذاشتن و پنهان نگه داشتن این کار، خود را شخصی مدافع ملت سوریه نشان می‌دهد. وی حتی خود را فردی مدافع اخوان المسلمین و به ویژه اخوان المسلمین سوریه نشان می‌دهد. این در حالی است که بر همگان روشن است که سلفی‌ها هیچ‌ گاه با اخوان کنار نمی‌آیند، زیرا بسیاری از آنان حتی اخوان را خارج از دین می‌دانند.

نکته قابل توجه و شگفت‌‌انگیز این است که این شیخ سلفی حتی در یکی از سخنرانی‌های خود، از مسیحیان سوریه نیز دفاع کرد و از آنان خواست علیه حکومت سوریه مقاومت کنند. وی در حالی از مسیحیان دفاع کرد که سلفی‌ها همواره مسیحیان را با نام «صلیبی» می‌شناسند و حتی تعامل و داد و ستد با آنها را حرام می‌دانند و کشتنشان را جایز دانسته‌اند!

در چنین شرایطی، آشکار است که هدف این فرد، چیزی جز دامن زدن به جو ضدشیعی و عمل کردن در راستای سیاست‌های دولت‌های غربی برای تفرقه افکنی در خاورمیانه نیست.
منبع: تابناک
برچسب ها: شیخ ، سلفی ، شهرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.