اقدام نیروهای امنیتی رژیم آل سعود در بازداشت شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی در شهر قطیف با موافقت آمریکا انجام شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ،عربستان که با کمکهای مالی خود به آتش فتنه در سوریه دامن زد، اکنون شاهد روشن شدن آتش در خاک خود است. اعتراضات در عربستان فاش کرد ریاض که خود را الگوی آزادی و اصلاحات معرفی می کرد حتی نمی تواند این اصطلاحات را درک کند. مردم عربستان در مناطق مختلف این کشور با برپایی تظاهرات خواستار آزادی و مهار رژیم استبدادی حاکم شدند.  
در ادامه این گزارش آمده است، وحشی گری آل سعود در تلاش برای ترور شیخ نمر باقر النمر آشکار شد. اتهام او این است که خواسته های تحول طلبانه خود را با شجاعت مطرح کرده است. شیخ النمر خواستار تغییرات و آزادی بازداشت شدگان سیاسی در عربستان و پایان تبعیض منطقه ای و مذهبی در این کشور شد. مسئله قابل توجه آن است که آل سعود قبلا خواستار موافقت آمریکا با بازداشت یا قتل شیخ النمر شد، اما واشنگتن فقط با بازداشت وی موافقت کرد. زیرا آمریکا نمی خواهد اوضاع در منطقه الشرقیه بحرانی شود، زیرا بیشتر صادرات نفتی عربستان از این منطقه است. با این وجود ساکنان منطقه الشرقیه در فقر شدید به سر می برند. البته آمریکا به دنبال حفظ منافع خود است.  
شیخ النمر و دیگر انقلابیون در عربستان بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات خود تاکید دارند. اما آل سعود در برابر این تظاهرکنندگان به سلاح و شلیک گلوله متوسل شد، زیرا می داند که هر تغییری پایه های حکومت آل سعود را به لرزه در می آورد. به ویژه که آل سعود پس از مرگ نایف بن عبدالعزیز با مشکلات داخلی روبرو شده است.
برچسب ها: نمر ، آمریکا ، بازداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار