سازمان بين المللي کار روز چهارشنبه در ژنو اعلام کرد احتمالا طي چهار سال آينده حدود چهار و نيم ميليون نفر در منطقه يورو شغل خود را از دست خواهند داد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري آلمان ؛ خوان سوماويا مديرکل سازمان بين المللي کار وابسته به سازمان ملل اظهار داشت:« تا زماني که اقدامات هدفمندي براي افزايش سرمايه گذاريهاي واقعي اقتصادي اتخاذ نشود بحران اقتصادي عميق تر خواهد شد و بازيافت فرصتهاي شغلي از دست رفته هرگز روي نخواهد داد.»

سازمان بين المللي کار در گزارش خود افزوده است رکود ديرپاي کنوني در بازار کار ، آينده منطقه يورو را تهديد مي کند و ظاهرا اين معضل به بيماري مزمن و درازمدت اروپا تبديل شده است .

هم اکنون در منطقه يورو حدود هفده ميليون و چهارصد هزار فرد بيکار وجود دارد که بيش از سه ميليون نفر آنها زير بيست و پنج سال سن دارند.

سازمان بين المللي کار به دولتها توصيه کرده است که همانند کشورهاي نورديک (دانمارک ، سوئد ، ايسلند ، فنلاند و نروژ) عمل کنند که در آنها برنامه هاي ويژه اي براي جوانان بدون آموزش يا شغل به اجرا درآمده است.

سازمان بين المللي کار همچنين گفته است که افزايش قابليت توليد در اقتصادهاي قويتر منطقه يورو بايد با افزايش حقوق به منظور تقويت تقاضاي مصرف همراه باشد.

 اين سازمان همچنين توصيه کرده است بانکها بايد تحت فشار قرار گيرند تا وامهاي بيشتري به شرکتهاي کوچک بدهند و دولتها هم بايد از اتخاذ اقدامات رياضتي بيشتر اجتناب کنند.

برچسب ها: بیکاری ، اروپا ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار