بر اثر انفجار یك قبضه مین به جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه 'سومار' از توابع بخش مركزی این شهرستان، یك نفر مجروح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرماندار قصرشیرین گفت: این انفجار در منطقه سومار رخ داد كه در آن یكی از نیروهای مركز مین زدایی بنام 'عباسعلی آزادی' اهل دینور از توابع شهرستان سنقر و كلیایی كه مشغول عملیات خنثی سازی بود در اثر برخورد با مین و انفجار آن از ناحیه پا دچار جراحت شد.

حسین پروین اظهار کرد: مصدوم حادثه كه از ناحیه پا دچار حادثه شده بود بلافاصله با حضور عوامل امدادی به یكی از مراكز درمانی در مركز استان كرمانشاه اعزام شد

رغم تلاش های بی وقفه نیروهای پاكسازی میادین مین، تاكنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی استان كرمانشاه به خصوص مرزداران، عشایر و نیروهای گروه های پاكسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین بر اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، جانباز، مجروح و یا معلول شده اند.

مدیر مركز مین زدایی استان كرمانشاه اعلام كرده است، همچنان بیش از شش هزار هكتار از اراضی این استان آلوده به مین و مواد منفجره به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی است ولی این اراضی تا پایان امسال بطور كامل پاكسازی خواهند شد./س


برچسب ها: مین ، انفجار ، سومار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.