سينما از هر اسلحه اي كه بشر تاكنون ساخته خطرناك تر است چرا كه توانايي نابود و متحول كردن دنيا را دارد.

كاظم راست گفتار كارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص 117 سالگي صنعت سينما گفت: در اين 117 سال ما با يك پديده بسيار عجيبي در سينما مواجه شديم و در واقع سينما خود پديده اي بود كه بسياري از ساز و كارهاي اجتماعي جامعه بشري را تغيير داده و در عين دارا بودن مزاياي زياد، ضررهاي فراواني را هم نصيب مردم كرده است.

وي افزود: با اختراع دوربين فيلمبرداري و اختراع هنر سينما آن قشر از مردمي كه با هنر آشنايي كاملي نداشتند به وسيله سينما با اين هنر آشنا شدند و همچنين توسط سينما هنرهاي ديگر توانستند خود را به مردم بيشتر بشناسانند.

راست گفتار ادامه داد: سينما باعث شد دنياي جديدي به روي مردم باز شود و مردم دنيا با نزديك شدن به هم با فرهنگ و خصوصيات اجتماعي يكديگر بيشتر آشنا مي شوند.

راست گفتار تصريح كرد: سينما هنر حقيقت گرايي است زماني كه پلك سفيد پرده آن نور واقعي خود را مي‌تاباند و در واقع بر روي دروغ و سرمشقي نور مي‌اندازد و مردم از طريق سينما به حقيقت وجود پي مي‌برند.

وي بيان كرد: بسياري از الگوسازي هايي كه در اجتماعات مختلف صورت مي‌گيرد توسط سينما به وجود مي‌آيد و اگر اين الگوسازي ها پشت جوامع امپرياليستي يا ديدگاه هاي غير انساني و ايدئولوژيك قرار گرفته باشد مي‌تواند الگوهاي ناسالمي را به جوامع مختلف تزريق كند.

راست گفتار عنوان كرد: سلاح سينما به مراتب از هر اسلحه ديگري كه تاكنون توسط بشر ساخته شده خطرناك تر است.

وي ادامه داد: سينما مي‌تواند دنيا را متحول كند و در عين حال مي‌تواند دنيا را نابود كند.

راست گفتار تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از الگوسازي هايي كه سينماي غرب اروپا، امريكا، هنر داشتند در زندگي ما رسوخ پيدا كرده و اين الگوسازي ها در برخي موارد زياد هم خوب نبوده است.

وي اظهار داشت: اميدوارم سينماگران ما با شناخت جامع از سينما و همچنين با آشنايي از تكنيك و تاريخچه سينما، بتوانند از اين هنر بسيار پرسود و در عين حال بسيار خطرناك استفاده خوبي بكنند و جهان بيني و آرزوها و تصاوير زيبايي كه در ذهنشان است را از طريق اين واسطه خلق كرده و به مردم نشان دهند./ي2
برچسب ها: سلاح ، سینما ، نابودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.