با حضور رييس جمهور نيروگاه سيکل ترکيبي 648 مگاواتي سلطانيه در استان زنجان رسما افتتاح و در مدار توليد قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد در ادامه برنامه هاي سفر به استان زنجان با حضور در محل نيروگاه سيکل ترکيبي سلطانيه که در کيلومتر 25 جاده زنجان- تهران احداث شده است، آن را مورد بهره برداري قرار داد.

نيروگاه سيکل ترکيبي سلطانيه در زميني به مساحت 44 هکتار احداث شده که با ظرفيت توليد اوليه 648 مگاوات، نياز برق استان زنجان و استان هاي همجوار را تامين مي کند.

عمليات احداث اين نيروگاه از فروردين سال 88 در قالب احداث چهار واحد آغاز شد که واحد اول آن پس از 16 ماه در شهريور سال گذشته به بهره برداري رسيد.

اين نيروگاه علاوه بر رفع مشکلات کمبود برق استان زنجان و استان هاي همجوار، باعث رشد و توسعه، به خصوص در بخش صنعتي و کشاورزي و ايجاد اشتغال در استان نيز مي شود.

بيش از 90 درصد تجهيزات اين نيروگاه پيشرفته، توسط متخصصين ايراني طراحي شده است.

سيستم هاي کنترل اين نيروگاه از پيشرفته ترين سيستم هاي کنترل دنياست و تمام استانداردهاي زيست محيطي ايران در اين محل رعايت مي شود.

فاز اول ايستگاه گاز نيروگاه نيز با سرمايه گذاري 4500 ميليارد ريال آماده بهره برداري است. با اجراي فاز توسعه ايستگاه گاز نيروگاه سلطانيه ظرفيت توليد برق اين نيروگاه به يک هزار مگاوات افزايش مي يابد. برق توليدي از اين نيروگاه ها چندين برابر مصرف استان زنجان در فصل زمستان و ديگر فصول است.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار