مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت معلم گفت: گفتمان اصلاحا ت گفتمان سوخته کشور است و اگر اصلاح طلبان قصد حضور در انتخابات را دارند بايد اصول و چهارچوب مشخصي داشته باشند.

سجاد صديق مسئول بسيج دانشگاه تربيت معلم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ورود احزاب و رسانه ها به بحث انتخابات گفت: انتخابات رياست جمهوري آتي از چند منظر حائز اهميت است؛ يکي اينکه اين انتخابات اولين انتخابات بعد از فتنه 88 انجام مي‌شود و ديگري اينکه قرار است چهره جديدي وارد عرصه سياست شود و اين انتخابات در شرايطي رخ مي‌دهد که دشمن، بيشترين فشارها و تحريم ها را بر کشور وارد مي کند.

وي افزود: در دوره کنوني که گفتمان اصلي کشور، مطالبات انقلاب است تمام  اين موارد در کنار هم ترکيبي خاص مي سازد که بايد نگاه مخصوصي به آن داشت.

صديق تصريح کرد: اولين چيزي که بايد در انتخابات رياست جمهوري يازدهم به آن توجه شود اين است که رئيس جمهوري بعدي بتواند نقاط قوت دوره قبل را محفوظ نگه داشته و نقاط ضعف آن را جبران سازد.

وي در رابطه با نقش تشکل هاي دانشجويي در انتخابات گفت: تشکل هاي دانشجويي بايد بتوانند گفتمان انقلاب را هرچه بيشتر خالص سازي کنند، در نهايت گفتماني که مطرح مي‌شود با بسياري از تعديل ها و تفسير ها مواجه مي شود، تشکل ها بايد به سمت خالص سازي بروند و به دور از خط مشي هاي احزاب و شعار و حرف هايي که بيان مي شود در خالص سازي اين گفتمان گام بردارند.

مسئول بسيج دانشگاه تربيت معلم با اشاره به ابراز علاقه اصلاح‌طلبان براي حضور در انتخابات تصريح کرد: اصلاح طلبي يکي از شاخص هاي حرکتي در مسير انقلاب است، اما اگر عده اي بخواهند آن را به نام خود تمام و از آن سوء استفاده کنند، اجحاف است و حضور اصلاح طلبان قطعا با استقبال مواجه نخواهد شد.

وي ادامه داد: در حالي که کشور به سمت تعميق شعارهاي انقلاب در حرکت است اصلاحات بايد نوع گفتمان خود را تغيير دهد چرا که گفتمان اصلاحات گفتمان سوخته کشور است.

صديق در پايان با اشاره به اينکه مفهوم اصلاحات در انتخابات آتي رنگ و بويي نخواهد داشت گفت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند در انتخابات حضور يابند بايد اصول خود را مشخص کنند و با عبرت از گذشته، خود را به نظام اثبات کنند تا بتوانند فعاليت سياسي داشته باشند، البته آنها به واسطه کارنامه‌اي که دارند در بين مردم چهره مطلوبي نخواهند داشت.

/ش3

برچسب ها: اصلاحات ، انتخابات ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار