قدرت​الله علیخانی، محمدعلی نجفی و محمدرضا تابش سه چهره اصلاح​طلب درون و بیرون از مجلس در گفت​وگوهای جداگانه​ای به بررسی نحوه حضور اصلاح​طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مشاور پارلمانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاش اصلاح طلبان برای دست یابی به نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری و جلب آرای حداکثری مردم برای بازپس گیری قوه مجریه از یاران احمدی نژاد خبر داد.
قدرت الله علیخانی در خصوص رایزنی های سیاسی جریانات اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری به مهر گفت: در حال رایزنی با شخصیت های سیاسی جریان اصلاح طلب هستیم اما هنوز به گزینه ای دست نیافته ایم.
وی با بیان اینکه در تلاش برای گرفتن حکومت اجرایی از یاران احمدی نژاد هستیم ادامه داد: اصلاح طلبان در راستای معرفی نامزد واحد اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کنند تا بتوانند حداکثر آرای مردم را جلب کنند.
محمد‌علی نجفی از بنیانگذاران حزب کارگزاران وعضو شورای شهردرباره احتمالکاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اظهار داشت: آنچه تا به حال از سوی برخی از دوستان یا رسانه‌ها مطرح شده بر اساس گمانه‌زنی‌های خودشان است و بحثی از طرف من یا تشکیلاتی در ارتباط با جریان اصلاح‌طلب وجود نداشته است و از نظر من شایعه است.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که آیا قصد نامزدی در انتخابات را دارید یا خیر، به فارسگفت:‌ فعلا قصد ندارم بیایم و هیچ فکری نکرده‌ام؛ از نظر من شایعه است.
محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلبان مجلس نیز خاطرنشان کرد: حاکمیت باید به این نتیجه برسد اگر عقلانیت و منطق باشد، رقیب همیشه در عرصه سیاسی حاکمان را قوی می‌کند و اگر رقیبی نباشد، رصد و نقاط ضعف را بررسی نکند و تذکر ندهد آن زمان به مسیری می‌رویم که راه برگشت ندارد و آن راه سقوط است.
نماینده اردکان ادامه داد: دلمان نمی‌خواهد این امر حتی برای رقبایمان اتفاق بیفتد و انشاءالله آنها هم این عقلانیت را داشته باشند که حضور رقیب عاقل و منطقی را در عرصه سیاسی بربتابند.
این نماینده اصلا‌ح‌طلب در پاسخ به اینکه بسیاری از دست‌اندر‌کاران احزاب اصلاح‌طلب در فتنه 88 نقش داشتند و آیا شما حضور آنها را در قاطبه اصلاح‌طلبی می‌پذیرید و فکر می‌کنید شایستگی دارند که در عرصه سیاست حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اینکه آنها نقش داشتند یا نه، من نمی‌توانم تشخیص بدهماما می‌دانم بسیاری از فرآیندی که طی شد، منصفانه نبود یعنی اگر با سعه‌ صدر بیشتری برخورد می‌شد ما می‌توانستیم ضایعات کمتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: در هر صورت ما دلبسته نظام و انقلاب هستیم و اگر هم اتفاقی بیفتد هیچ کس به بنده یا آقای توکلی یا آقای حسینیان یا آقای نبوی یا آقای خاتمی رحم نخواهد کرد اما این اختلاف و کینه‌توزی که بذر آن پاشیده شد را باید درمان کنیم و حرف‌هایمان را در یک بستر منطقی بزنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار