معاونت سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصير گفت: مطالبه جنبش دانشجويي اين است كه از نام دانشگاه تهران براي دانشگاه پولي استفاده نكنند و مدرك آن از مدرك دانشگاه تهران مجزا شود.

امير حمزه مهديان، معاونت سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصير در گفتگو باخبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به پيگيري هاي متعاقب دانشجويان از عدم ايجاد دانشگاه پولي، اين دانشگاه اقدام به پذيرش دانشجو كرده و اين مخالف با مطالبات دانشجويان است.

وي افزود: طرح دانشگاه پولي به سرعت كليد خورد، بدون اينكه نه ساختار مناسب و نه مكان مشخصي داشته باشد.

مهديان هدف از تشكيل دانشگاه پولي را اينگونه بيان داشت: مسئولين و وزارت علوم مشتاق درآمد اين دانشگاه بودند در نتيجه به تاسيس چنين دانشگاهي اقدام كردند و ديگر اينكه اگر قرار است دانشجويان در خارج از كشور تحصيل كنند، در بهترين دانشگاه ايران تحصيل كنند تا از خروج افراد به خارج از كشور و تحصيل در دانشگاه هاي خارجي جلوگيري كنند.

مسئول بسيج دانشگاه خواجه نصير تصريح كرد: اگر اين طرح اجرا شود و دانشجويان پولي با دانشجويان معمولي در يك مكان تحصيل كنند به سطح علمي دانشگاه ضربه مي خورد و در مسائل فرهنگي شكافي بين دانشجويان ايجاد مي شود و در بلند مدت مضر است چرا كه افرادي كه از اين دانشگاه فارغ التحصيل مي شوند قطعا به مديران و كارمنداني ناكارآمد مبدل مي شوند.

وي ادامه داد: موضوع دانشگاه پولي در قانون برنامه پنجم توسعه تدوين شده بود كه با مخالفت شوراي نگهبان مواجه شد اما اين مخالفت به دليل اشتباه در برخي قانون هاي اين برنامه بود و با اصل اين موضوع مشكلي نداشت.ما هم با اصل موضوع مشكلي نداريم، اما ظلم است دانشجوياني كه با پول تحصيل مي كنند و دانشجوياني كه با علم و زحمت خود وارد دانشگاه مي شوند.

مهديان در رابطه با  مطالبه جنبش دانشجويي گفت: مطالبه ما اين است كه يك دانشگاه با نام پرديس تهران نه با اسم دانشگاه تهران تشكيل شود و مدرك آنها از مدرك دانشگاه تهران مجزا باشد.

وي با توجه به طرح ايجاد دانشگاه پولي افزود: نمي توان با كليت طرح  مخالفت كرد بدين خاطر كه آموزش براي تمام دانشجويان است و همه بايد از آْن استفاده كنند  اما ساختار كلي آن بايد تصحيح شود.

مهديان در پايان خاطر نشان كرد: آموزش عالي اثرات اين طرح را بررسي كند، يك ساختار عادلانه براي آن طراحي كند و از مشكلات متعاقب آن جلوگيري كند./ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار