عضو حزب اعتماد ملي گفت: تفکرات آميخته با تندروي هاي سياسي خارج از چهارچوب قانون برخي اصلاح طلبان قابل پذيرش نيست.

محمد حائري عضو حزب اعتماد ملي درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نبود تعريفي شفاف از اصلاح طلبي، اظهار داشت: مهمترين آسيبي که اصلاح طلبان با آن روبرو هستند عدم ارائه تعريفي شفاف از اصلاح طلبي است.

وي ادامه داد: با ارائه تعريفي مناسب و شفاف از اصلاح طلبي در چهارچوب نظام، مي توان افراد داخل اين دايره را از يکديگر متمايز کرد.

حائري با تاکيد بر حرکت اصلاح طلبان در چهارچوب قانون، گفت: اصلاح طلبان بايد اصلاحات را آسيب شناسي کنند تا مشخص شود تعريف اصلاح طلبي چيست و چه افرادي اصلاح طلب هستند.

عضو حزب اعتماد ملي ، افزود: در شرايط کنوني که کشور به سمت رشد و پيشرفت حرکت مي کند اصلاح طلبان ديگر نمي توانند با چراغ خاموش حرکت کنند بلکه باید شفاف سازي هاي لازم را انجام دهند.

وي درباره اظهارات برخي اصلاح طلبان مبني بر اينکه اگر اصلاح طلبان به نتيجه واحدي نرسند با اصولگرايان ائتلاف مي کنند، گفت: اگر اصلاح طلبان در مدار قانون حرکت و تعريف مشخصي از اصلاح طلبي ارائه کنند مي توانند به نتيجه اي واحد برسند.

عضو حزب اعتماد ملي ، تصريح کرد: جبهه اصلاحات رهبري منسجمی ندارد و به دليل نبود اين رهبري، سلايق مختلفي وارد اصلاحات شده است.

حائری با اشاره به اختلاف شدید و تشتتي که ميان اصلاح طلبان وجود دارد گفت: گروه هاي مختلف اصلاح طلبي شخصيت هاي زيادي را به عنوان محور اصلاحات مطرح مي کنند و اين مسئله تشتت و اختلاف را نشان مي دهد.

عضو حزب اعتماد ملي اظهار داشت: اصلاح طلبان بيش از هر چيزي به وحدت نياز دارند و بايد براساس منافع ملي تصميم بگيرند.

وی درباره محوريت خاتمي، هاشمي و عبدالله نوري، افزود: محوريت براي اصلاح طلبان امري ضروري و ورود اين افراد به عنوان محور اصلاحات نتيجه بخش است.

حائري همچنين با اشاره به تندروي هاي سياسي عبدالله نوري، خاطر نشان کرد: البته تفکرات آميخته با تندروهاي سياسي که خارج از چهارچوب قانون است قابل قبول نيست ولي هر تفکري که در چهارچوب قانون باشد اصلاح طلبان از آن استقبال مي کنند.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار