متوليان فرهنگي بايد در شرايط فعلي سينماي كشور از خواسته ها و سليقه هاي شخصي به نفع عموم مردم صرف نظر كنند.

محمد خزاعي تهيه كننده سينما در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص شرايط توليد فيلم و مديريت آ‌ن اظهار داشت: با توجه به بحران ها و اختلاف نظرهاي پيش‌ آمده و عدم امنيت تهيه كنندگان شرايط توليد فيلم در سينماي ايران با دشواري مواجه شده و تهيه كنندگان مجبورند با احتياط بيشتري به كار بپردازند.

وي در ادامه افزود: متوليان فرهنگي در همه‌ نهادهاي ذي ربط در امور سينمايي،‌ حوزه فرهنگي و شهرداري ها ضمن به وجود آمدن فضاي امن كاري بايد به حل مشكلات پرداخت و به دنبال تشديد ناآرامي ها نباشند.اختلاف ،‌جدايي، طرح ديدگاه هاي شخصي ما را به سر منزل مقصود نمي رساند

خزاعي ادامه داد:متوليان بايد در جريان مديريت فرهنگي از خواسته هاي شخصي خود به خاطر نفع عموم صرف نظر كنند شورايي كه مدعي انقلاب فرهنگي است بايد دغدغه هاي مردم،‌ نظام و رهبري را در دستور كار خود قرار دهد تا بتواند به يك سينماي ايده آل و مخاطب پسند برسد.

وي در خصوص تاثير بخش خصوصي در روند فيلم سازي خاطرنشان كرد: اگر در بخش خصوصي جريان سالم حاكم باشد مي‌تواند در روند توليد فيلم و اكران موثر باشد اما اكنون اكران سينما در دست افرادي است كه اين جريان را هدايت مي‌كنند.

خزاعي تصريح كرد: سينماي ايران تا وقتي از جريان چرخه داخلي خارج نشود موفق نخواهد بود و بايد وجهه بين الملي پيدا كند.

وي افزود: در حال حاضر سينماي ما به نمايش فيلم هايي كه حمايت دولتي را داشته باشد مي‌پردازد و به همين علت بخش خصوصي كمتر به سرمايه گذاري پرداخته و روي پروژه هاي كوچك با هزينه هاي كم تمركز مي‌كند.

خزاعي خاطرنشان كرد: با ايجاد امنيت رواني،‌ شرايط مناسب براي اكران كار در حوزه‌ بين الملل و تبليغات و برنامه ريزي بايد به حل بحران ها و اختلافات بپردازيم چون اختلاف سرچشمه نفاق است.

وي در خصوص تاثير برگزاري جشنواره ها در كيفيت فيلم هاي توليدي اذعان كرد: برگزاري جشنواره ها باعث معرفي استعدادهاي جوان و تشويق افراد به فيلم سازي شده و همچنين باعث رشد جريانات سينما شده و تاثير هر حركت فرهنگي نيز ديده خواهد شد.

خزاعي در خصوص سياست هاي مديريت سينمايي در جريان توليد فيلم خاطرنشان كرد: اگر سياست گذاري ها شفاف باشد سينماگران در چارچوب قواعد آن به كار پرداخته و سينمايي به دور از هر حاشيه خواهيم داشت.

وي در ادامه افزود: با برنامه ريزي، ژانر بندي، موضوع بندي و ساخت فيلم ها براساس سلايق و ذائقه مردم مي‌توان ثاتير مثبت سياست هاي مديريت سينمايي را در آثار توليد شده مشاهده كرد بنابراين بايد سياست گذاري ها شفاف بوده و به سينماگران اعلام شود.

خزاعي در پايان با بيان اينكه فيلم سازان تاثيري در روند مديريت سينما ندارند، خاطرنشان كرد: مديريت سينمايي استراتژي، برنامه و توانايي مالي خاص خود را دارند كه فيلم سازان در اين امر دخيل نبوده و تنها مي‌توانند در توليد انديشه موثر واقع شوند و گاه باعث هدايت جريان فرهنگي مي‌شوند اما در مديريت سينمايي نقشي ندارند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار