بايد بيش از پيش و جلوتر از كشورهاي غربي به ساخت آثار مربوط به آخرين منجي بپردازيم.

به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی با حضور ابروترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قاضي زاده مدیرکل ارشاد استان تهران و رییس چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی، افراسیابی دبیر شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از دست اندركاران چهارمين جشنواره منجي سپاسگذارم و اميدوارم شاهد ادامه اين جشنواره در سال هاي آينده باشيم.

وي افزود: چهارمين جشنواره منجي توانست در 3 رشته شعر، داستان و ادبيات ميزبان ميهمانان و شركت كنندگان بسياري شود و به اين 3 موضوع به خوبي بپردازد.

حسيني با اشاره به داستان هاي مرتبط با ائمه اطهار (ع) گفت: در بحث داستان هاي مربوط به ائمه اطهار(ع) نياز داريم جشنواره ها بيشتر به آن بپردازند و معقتدم بايد از اين ميراث ارزنده بيشتر استفاده شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: ما در همه زمينه ها به خصوص سينما و تئاتر دچار ضعف هستيم ولي زماني كه از ديگر كشورها به ايران سفر مي‌كنند از داشتن شرايط و امكانات فرهنگي ما متحير مي شوند و من معتقدم بايد بيش از پيش به امور فرهنگي كشور اهميت دهيم.

وي با اشاره به مقوله مهدويت اظهار داشت: همه جوامع دنيا با هر مذهبي به دنبال يك منجي هستند تا عدالت،‌ اخلاق و رفاه را در جامعه برقرار كند و به طور قطع منجي عالم بشريت روزي خواهد آمد تا به وعده هاي الهي تحقق بخشد.

حسيني با اشاره به ساخت پرفروش ترين آثار سينمايي در غرب افزود: پرفروش ترين فيلم ها در غرب در خصوص آخر الزمان ساخته مي شود و ما به عنوان يك كشور ايراني و اسلامي موظف هستيم ساخت و پرداخت به اين گونه آثار را در جامعه مان بيشتر كنيم.

*از هشت سال دفاع مقدس عبور كرديم
همچنين حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در تعريف توانايي جاي درنگ است از ديدگاه قرآن كريم افرادي كه ايمان برتر و عمل صالح تري دارند نزد خداوند والاترند.

وي افزود: ما از هشت سال دفاع مقدس عبور كرديم كه اگر اين اتفاق نمي افتاد قدرت دفاعي بازدارنده اي نمي‌داشتيم.

گفتني است، در پايان مراسم از برگزيدگان چهارمين جشنواره آخرين منجي تقدير شد كه اسامي آنان به شرح زير است:

در بخش شاعران: مصطفي محدثي خراساني، رضا اسماعيلي، محمد آفتابي
در بخش فيلم داستاني كوتاه: غلامرضا آقاسي، سكينه كشتكار، سيد ابراهيم پيره، زهرا يگانه
در بخش قطعات ادبي: نفر برتر نداشتيم و علي سليماني، كاظم فيض الهي و مجيد مرادي به ترتيب نفرات دوم تا سوم هستند.

در بخش شعر: حسن محمدزاده، رضا نيكوكار و عاليه محرابي از برگزيدگان اين جشنواره هستند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار