معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش 10درصدی عملیات تخلیه و بارگیری انواع كالاهای نفتی و غیرنفتی در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در بنادر خوزستان با وجود اعمال تحریم های ناعادلانه و ظالمانه علیه كشورمان خبر داد.


'علیرضا خجسته ' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان افزود:در این مدت 10میلیون و 503هزار و 60 تن انواع كالای نفتی و غیرنفتی در بنادر امام ، خرمشهر ، آبادان ، چوئبده ، سجافی هندیجان تخلیه یا بارگیری شده است.

به گفته وی میزان تخلیه و بارگیری كالاهای نفتی و غیرنفتی در بهار سال گذشته 9میلیون و 115 هزار و 193تن بوده است.

خجسته همچنین افزود: طی این مدت، تخلیه و بارگیری مواد غیرنفتی با 18درصد رشد، از پنج میلیون و 410هزار و 149 تن سال گذشته به شش میلیون و 388 هزارو 127تن در سه ماه نخست سال جاری رسید.

معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به میزان رشد تخلیه و بارگیری این نوع كالا ها ابراز امیدواری كرد تا پایان سال جاری روند افزایشی عملیات تخلیه و بارگیری كالا در بنادر خوزستان همچنان ادامه داشته باشد.

بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان بیشترین حجم عملیات تخلیه و بارگیری كالا در در این مدت را به خود اختصاص داد.

این بندر مهم و استراتژیك واقع در خورموسی كه در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در پشتیبانی از رزمندگان اسلام برعهده داشت هم اكنون با ظرفیت سالانه حدود 35میلیون تن كالا ، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی هرمزگان محسوب می شود./س
برچسب ها: افزایش ، بارگیری ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.