کاترين اشتون ، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز يکشنبه در اولين مرحله از سفر پنج روزه آسيايي خود به منظور گفتگو درباره امور خارجي و مسائل امنيتي راهي پکن شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ اشتون در بيانيه اي اعلام کرد:« مشارکت ما با چين يک نوع روابط لازم و ملزوم است که منافع مشترک گسترده اي در پي دارد و ما بايد درباره طيف وسيعي از مسائل جهاني تعامل داشته باشيم.»

اين نشست سومين دور مذاکرات راهبردي سطح بالاي چين و اتحاديه اروپاست که زمينه را براي نشست بعدي اتحاديه اروپا و چين در بروکسل آماده مي کند.

اشتون با ون جيابائو نخست وزير چين، داي بينگوئو رايزن دولتي اين کشور و همچنين همتاي خود و ليانگ گوانگلي وزير دفاع چين ديدار مي کند.

اشتون و داي بينگوئو در اولين دور مذاکرات راهبردي چين و اتحاديه اروپا در سپتامبر سال دو هزار و ده در استان گوئيجو در جنوب غربي چين شرکت کردند. دومين نشست دو طرف ماه مه سال دو هزار و يازده در مجارستان برگزار شد.

چين در آخرين نشست اتحاديه اروپا - چين، بر حمايت خود از يورو تاکيد کرد.

اشتون بعد از سفر به پکن روز چهارشنبه به هنگ کنگ مي رود و روز پنجشنبه در مجمع منطقه اي اتحاديه کشورهاي جنوب شرق آسيا (آ سه آن) در پنوم پن، پايتخت کامبوج، شرکت مي کند.
اشتون افزود:« روابط ما با آسيا يک دستاورد جهاني است و نيازي نيست گفته شود که اين رابطه براي اتحاديه اروپا اهميت زيادي دارد.»
                                                                       
وي گفت:« من در اين سفر به دنبال فرصتي براي قوت بخشيدن به تعاملات راهبردي و همچنين تقويت اين روابط هستم.»

برچسب ها: اشتون ، اروپا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار