مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امسال بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آثار تاریخی و توسعه زیر‌ساخت‌ها به ویژه در بخش جذب گردشگران اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  بهروز ندایی افزود: ما در حوزه زیر‌ساخت‌ها با عوامل تاثیر‌گذار در جذب گردشگر، افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران و جذب سرمایه‌گذاران روبرو هستیم که برای فراهم کردن چنین بستری ضرورت دارد در بخش آب، برق، گاز،‌ ارتباطات و راه توانمندی‌ها را تقویت کنیم تا گردشگران سفر با آرامش و امنیت بیشتر داشته باشند.

وی از تامین زیر‌ساخت‌ها در مناطق نمونه گردشگری و راه‌اندازی تله‌کابین فندقلوی نمین به عنوان بهترین زیر‌ساخت در جذب گردشگر در این منطقه خبر داد و گفت: در شهرهای مشگین‌شهر و خلخال نیز در سال‌های اخیر هم از طرف دولت و هم بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت گرفته است.

ندایی با بیان اینکه با تامین این زیر‌ساخت‌ها تعداد سفر و حضور گردشگران نیز افزایش یافته افزود: ‌ما در کنار توجه به منطقه نمونه گردشگری در استان که در 11 مورد آنها سرمایه‌گذاری‌ها آغاز شده است در مرمت آثار تاریخی فعالیت مثبتی را داشته‌ایم به طوری که ساماندهی بقعه شیخ‌ صفی‌الدین و شیخ حیدر مشگین‌شهر و راه‌اندازی موزه‌های تاریخی از جمله توانمندی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد در این زمینه بوده است./س 

برچسب ها: اردبیل ، مرمت ، آثار ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.