مسئول پروژه تحقیقاتی پرورش گندم دروم در ایستگاه تحقیقات کشاورزی دیم قاملو گفت: تا سه سال آینده رقم‌های متنوع گندم صنعتی با بهره‌وری بالا به کشاورزان معرفی خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، احمدی در جمع تعدادی از اعضای هیئت علمی موسسه تحقیقات کشاورزی ایران در ایستگاه تحقیقات کشاورزی قاملو در شهرستان قروه با اعلام این خبر گفت: تحقیقات دروم تقریبا سه سال است که در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کردستان شروع شده اما هنوز رقمی معرفی نشده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش پروژه تحقیقاتی مواد دریافتی از ایکاردا و سیمیت در حال انجام است گفت: امسال با توجه به شرایط سخت، رقم خوبی جواب داده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک رقمی معرفی کنیم که مورد بهره‌برداران و کشاورزان قرار بگیرد.
احمدی گفت: با توجه به شرایط جوی بسیار سرد در منطقه کردستان گندم پرورشی دروم در این شرایط نسبت به گندم معمولی از وضعیت بهتری برخوردار است.
عضو موسسه تحقیقاتی بین‌المللی ایکاردا با اشاره به همکاری 26 ساله این موسسه با مراکز تحقیقاتی ایران گفت:این موسسه با مراکز و موسسات تحقیقاتی چندین کشور دنیا از جمله کشورهای شمال آفریقا، آسیای مرکزی نظیر تونس مراکش، الجزایر، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، هند و چین همکاری دارد.
نشید با اشاره به اینکه غلات نقش مهمی در زراعت ایران داراست گفت: همکاری موسسات تحقیقاتی ایران و موسسات بین‌المللی می‌تواند افزایش عملکرد و بهره‌وری آب و خاک را موجب شود و نتایج حاصل از این تحقیقات در دیگر کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد. /س
برچسب ها: گندم ، بهره وری ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.