با وجود آنکه نيکلا سارکوزي رئيس جمهور سابق فرانسه مدعي است که هيچ مدرکي عليه فساد مالي اش وجود ندارد، يک قاضي فرانسوي روز گذشته حکم بازرسي از خانه او را صادر و تحقيري بي سابقه بر يکي از روساي جمهور سابق اين کشور تحميل کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه ؛  اما نتيجه تفتيش از خانه و دفتر سارکوزي چه بوده است؟ ژان ميشل ژانتي قاضي پرونده تامين غيرقانوني پول براي تبليغات انتخاباتي سارکوزي در سال دوهزار و هفت، دو هفته پس از پايان مصونيت سياسي و قضايي نيکلا سارکوزي رئيس جمهور سابق فرانسه حکم تفتش خانه و دفتر وي را صادر کرد.

اين قاضي به همراه ده مامور پليس از نيروهاي مبارزه با فساد مالي وارد خانه سارکوزي شدند و برنامه کاري سارکوزي درسال دو هزار و هفت را ضبط کردند.


هرزوگ وکيل سارکوزي خاطر نشان کرد موکل او به همراه اعضاي خانواده اش در کانادا به سر مي برد اما در هر صورت اين تفتيش ها اقدامي بي فايده است.

قاضي ژانتي مي خواهد بداند که آيا سارکوزي در سال دوهزار و هفت به خانه ليليان بتانکور ميلياردر مشهور و وارث شرکت لورئال رفته بود تا پول نقد بگيرد يا خير؟ شواهد مختلف و کارکنان سابق در خانه بتانکور مي گويند که بارها سارکوزي را در خانه بتانکور ديده  اند.

سارکوزي در اين زمينه در اوايل ماه آوريل گفته بود که به خانه خانواده بتانکور  رفته بود ولي اين امري عجيب نيست زيرا در آن زمان او شهردار شهر نويي بوده يعني شهري که خانه بتانکور در آن واقع است.

رئيس جمهور سابق در پانزدهم ژوئن گذشته يعني بلافاصله پس از پايان دوره مصونيت سياسي اش خود از قاضي پيشي گرفت و همه برنامه هاي کاري سال دوهزار و هفت را تحويل دستگاه قاضي داده بود.

به گفته وکيل سارکوزي اين اسناد نشان مي دهد که در بيست و چهارم فوريه دو هزار و هفت فقط يک ديدار بين خانواده بتانکور و نيکلا سارکوزي صورت گرفته است.

وکيل  هرزوگ حتي در نامه اي به قاضي هويت ماموران پليس وقت را که مسئول تامين امنيت سارکوزي بوده اند اعلام کرده تا تاييد کنند که اين ديدار فقط يک بار صورت گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار