كشورهاي بيگانه به دليل ضعفي كه در سيستم پالايشگاه هاي آنها است نمي توانند به طور قطع واردات نفت از ايران را كنار بگذارند و اين به معناي مقابله با تحريم هاي صورت گرفته از سوي آمريكا نيست.

رضا احمدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: كشورهايي كه تاكنون نفت مورد نياز خود را از ايران تهيه مي كردند شايد براي مدت كوتاهي با تكيه بر نفت ليبي و عربستان نياز خود را مرتفع سازند ولي در درازمدت بايد با تغيير در سيستم فرآورده سازي پالايشگاه هاي خود را از آسيب ها و خسارات بيشتر جلوگيري كنند كه اين امر در عرصه عمل با دشواري هاي بسياري همراه است.
وي افزود: تاثير تحريم هاي نفتي عليه ايران در اقتصاد كشورهاي تحريم كننده بسيار دشوارتر و سنگين تر از تاثيرات آن بر كشور ما بوده است.
احمدي اظهار داشت: در بحث افزايش قيمتي و مقدار عرضه نفت، كشوري مي تواند تاثيرگذار باشد كه از بيشتر مقدار توليد برخوردار باشد و در رتبه اول توليد نفت قرار داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: دولت مي تواند با در نظر گرفتن تدابير ويژه، توسعه صنعت، رشد صادرات غيرنفتي و بهره گيري از كمك هاي مردم در درازمدت وابستگي و اقتصاد كشور به نفت و از تاثيرات جبران ناپذير تحريم هاي نفتي گريز يابد، به صورتي كه هم  اكنون در كشورهاي اروپايي كه با كمبود نقدينگي مواجه هستند از راهكارهاي موفق و كاربردي مانند اوراق قرضه بهره مي برند./س
برچسب ها: تحریم ، ایران ، کشور ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار