هدايت ظرفيت هاي توليدي به سمت و سوي رقابت هاي جهاني از وظايف مهم رايزنان اقتصادي است.

فاطمه آقاميري كارشناس ارشد اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: هدايت ظرفيت هاي توليدي به سمت رقابت هاي جهاني و به دنبال آن توسعه روابط تجاري را از وظايف رايزنان بازرگاني در كشورهاي دنيا دانست.

وي گفت: آشنايي با فرصت هاي تجاري ايران در كشورهاي مختلف و شناسايي بازارهاي هدف براي كالاهاي ايراني از وظايف اين رابطان اقتصادي است.

آقاميري با بيان اينكه ايران داراي 18 رايزن بازرگاني در كشورهاي مختلف است، گفت: ايران داراي 18 رايزن بازرگاني در كشورهاي مختلف است كه بيشترين آنها مربوط به كشورهاي آسيايي و آفريقايي است.

وي تصريح كرد: وجود اين رايزنان در كشورهاي مختلف باعث شده كه ايران داراي 40 بازار هدف در كشورهاي مختلف شود و زمينه هاي رقابت براي محصولات ايراني فراهم شود.

آقاميري تشويق حضور سرمايه گذاران خارجي را در ايران از وظايف اين رايزنان دانست و گفت: تشويق سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در ايران، هماهنگي براي پذيرش هيئت هاي تجاري و صنعتي براي بازديد از كارخانه هاي بزرگ صنعتي كشور از وظايف رايزنان بازرگاني ايراني است تا فضاي اقتصادي ايران در خارج از كشور هم تقويت شود.

وي در پايان گفت: اگر رايزنان بازرگاني ايران نياز سنجي دقيق از صادرات كالاهاي ايراني در كشور مبدا داشته باشند راه هاي رسيدن به اهداف كلان تجاري براي ايراني ها هموارتر مي شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.