انعقاد60 تفاهم نامه همكاري در نمايشگاه توانمندي‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي

انعقاد 60 مذاكره و تفاهم‌نامه همكاري بين مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي بخشي از دستاوردهاي نمايشگاه توانمندي‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي است.

حسن محسني دبير نمايشگاه  توانمندي‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: در اين نمايشگاه بيش از 25 نماينده مجلس و بيش از 150 مدير دولتي به خصوص در بخش‌هاي اقتصادي از غرفه‌ها بازديد و به تبادل نظر پرداختند.
وي در ادامه  گفت: نمايشگاه توانمندي‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي فرصت خوبي براي حضور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي و همچنين سفرا و رايزنان اقتصادي بود كه از اين فرصت نهايت استفاده صورت گرفت و بيش از 15 سفير و رايزن اقتصادي در نمايشگاه حضور يافته و از نزديك با غرفه‌داران مناطق مختلف و ويژه اقتصادي گفت‌و‌گو و مذاكره كردند.
محسني همچنين آمار بيشترين مذاكره را مربوط به منطقه آزاد ارس با 22 مذاكره دانست و گفت: اين منطقه بيشترين تفاهم‌نامه را در بين مناطق آزاد در ايام نمايشگاه داشته و منطقه آزاد چابهار نيز بيشترين بازديد سفرا و نمايندگان مجلس را به خود اختصاص داد.
دبير نمايشگاه توانمندي‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي عنوان كرد: مهم ترين دستاورد نمايشگاه توانمندي‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي اين بود كه مناطق با يكديگر و با ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي يكديگر هم آشنا شدند. همچنين استقبال بخش خصوصي از پروژه‌ها و سرمايه‌گذاري در مناطق از ديگر نكات قابل توجه در برگزاري اين نمايشگاه بود.
وي خاطرنشان كرد: نمايشگاه توانمندي‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با هدف معرفی اهداف تشکیل مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، ارائه پیش نیازهای لازم برای تأسیس مناطق، معرفي قابليت‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي برای سرمایه گذاران خارجی،اقدامات تسهیلاتی خاص برای عملیات مناطق آزاد و ارتباط با  فعالیت های اقتصادی در قلمرو گمرکی برگزار شد.
محسني در پايان ابراز اميدواري كرد كه با توجه به تاسيس و آغاز به كار دبيرخانه دايمي نمايشگاه، دوره‏هاي بعدي اين نمايشگاه در سطح وسيع‌تر با رويكرد بين‌المللي برگزار شود./س

برچسب ها: مناطق ، آزاد ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار