سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند رتبه اول صادرات را بین مناطق آزاد کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، بهروز حسینی‌فر امروز اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس به وسعت 172 کیلومترمربع در محل تلاقی دو رودخانه اروندرود و کارون واقع است.

وی افزود: این منطقه دارای مرز مشترک میان کشورهای عراق و کویت بوده و با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی، و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: برخورداری منطقه آزاد اروند از حمل و نقل ترکیبی (چهار نوع حمل و نقل) این منطقه را در موقعیت ممتازی از لحاظ ترانزیتی قرار داده است.

وی با اشاره به مرز ترانزیتی شلمچه خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند با صادرات بیش از 650 میلیون دلار به کشورهای همسایه رتبه اول صادرات را بین مناطق آزاد کشور به خود اختصاص داده است.

حسینی‌فر با بیان اینکه این مبلغ از حجم کل صادرات کشور به روسیه در سال گذشته بیشتر است، ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی منطقه آزاد اروند و نقش کانال‌های ترانزیتی و استراتژیکی آن در تلاقی مسیرهای تجارتی و دسترسی آسان به راه‌های آبی بین‌المللی و همچنین مجاورت با دومین استان بزرگ عراق، "بصره" به‌عنوان یک مکانیزم زیربنایی توسعه و انگیزش ارتباطات فرامنطقه‌ای و جلب عبور و مرور ترانزیتی محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: همه تلاش ما در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان و توسعه ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی منطقه است./ج1

برچسب ها: آبادان ، صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.