سرپرست منطقه آزاد اروند با اشاره به افزایش میزان صادرات از مرز شلمچه و افزایش میزان تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان و خرمشهر، گفت: میزان صادرات در سه ماهه نخست سال جاری از مرز تجاری شلمچه 933 هزار تن و به ارزش بیش از 448 میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، بهروز حسینی‌فر با اعلام اين خبر اظهاركرد: در این مدت میزان تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر بیش از 419 هزار تن بوده که نسبت به سه ماه نخست سال 90 افزایش 9 درصدی داشته است.
وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندر آبادان نیز بیش 21 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته در همین مدت افزایش 39 درصدی داشته است.
حسینی‌فر با اشاره به نقش ترانزیت در توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند، تصريح‌كرد: میزان ترانزیت داخلی و خارجی در سه ماه نخست امسال در بندر خرمشهر بیش از 40 هزار تن بوده که نسبت به سال‌گذشته در اين مدت به میزان 155 درصد رشد نشان می‌دهد.

 سرپرست منطقه آزاد اروند همچنين طرح ایجاد بندر خشک در محدوده شلمچه، وجود دو شهرک صنعتی فعال آبادان و خرمشهر و قرار گرفتن پالایشگاه آبادان به عنوان تنها پالایشگاه واقع در مناطق آزاد کشور را از جمله پتانسیل‌های اين منطقه عنوان‌كرد.
وي گفت: تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در 3 ماهه نخست سال جاری 14 جلد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از افزایش 5 درصدی برخوردار بوده است. تعداد مجوزهای بهره‌برداری نيز نسبت به 3 ماه نخست سال گذشته نیز افزایش 79 درصدی داشته است.
حسینی‌فر با اشاره به نقش استراتژیک صنعت و پتانسیل‌های بازرگانی در منطقه آزاد اروند، افزود: قرار داشتن بندر خرمشهر به مساحت 230 هکتار و ظرفیت پذیرش 35 میلیون تن کالا در سال با تعداد 17 اسکله و متصل بودن به خط راه آهن سراسری و همچنین وجود بندر آبادان با مساحت بیش 6 هکتار و ظرفیت پذیرش 700 هزار تن کالا در سال و دارا بودن 5 پست اسکله نشان‌دهنده پتانسیل و ظرفیت‌های بالای تجاری منطقه آزاد اروند است.
وي با اشاره به آثار مثبت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای تبادل تجربه‌ها و عقد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها، گفت: مدیریت بازرگانی منطقه آزاد اروند با در اختیار داشتن سالن نمایشگاهی با مساحت 20 هزار مترمربع که بزرگترین فضای نمایشگاهی متمرکز در جنوب کشور است و با تدوین تقویم نمایشگاهی و حضور موثر در کلیه نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی مصمم است از این ظرفیت در جهت شناساندن منطقه و توانایی‌های آن بهره ببرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.