سرپرست منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند توانایی بسیار بالایی در جذب سرمایه‌گذار و تبدیل شدن به قطب اول صنعت صادرات مجدد را دارد.


بهروز حسینی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار کرد: امروزه نقش صادرات مجدد در اشتغالزایی و توسعه صادرات اصلی انکار ناپذیر است، با توجه به ظرفیت و قوانین موجود در مناطق آزاد این مناطق می‌توانند به عنوان قطب صادرات مجدد کشور مطرح شوند‌.

وی در ادامه افزود: منطقه آزاد اروند ایجاد و توسعه صنعت صادرات مجدد را با توجه به زیر ساخت‌های موجود و زیر ساخت‌های احداث شده در راس استراتژی‌های خود قرار داده است.

حسینی‌فر افزود: امکان حمل و نقل چند وجهی، قرار داشتن بندر خرمشهر به عنوان بزرگترین بندر آزاد کشور، شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر با بیش از 92 شرکت فعال صنعتی از جمله اولین کارخانه تولید تلفن همراه در کشور، کارخانه رینگ سایپا، شرکت‌های کشتی‌سازی و همچنین وجود ترمینال تجاری شلمچه با در اختیار داشتن 55 هکتار بارانداز در شلمچه همگی حکایت از توانایی بسیار بالای این منطقه در جذب سرمایه‌گذار و تبدیل شدن منطقه آزاد اروند به قطب اول صنعت صادرات مجدد در کشور است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در همین راستا 700 هکتار محوطه تجاری و ترانزیت در حال آماده سازی است و در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.