دومین نشست سال 1391 كمیته ساماندهی اسكله ها وشناورهای استان خوزستان با حضور سازمان های دریایی و دستگاه های اجرایی استان به منظور بررسی آخرین وضع شناورها، سواحل و صنایع دریایی استان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)برگزار شد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،دبیر كمیته و معاون مهندسی و عمران این اداره كل ضمن اشاره به مصوبات گذشته، بر تسهیل و تسریع در فرآیند صدور مجوزها تاكید كرد.

'مسعود قاسمیان' در این نشست كه با دعوت از نمایندگان بخش خصوصی همراه بود با همفكری اعضا، تصمیم هایی به منظور تسریع در صدور مجوزهای لازم در راستای ساخت اسكله های سوخت رسانی به شناوران و حمایت از فعالیت كارگاه های ساخت و تعمیر شناوران اتخاذ شد.

وی در این نشست با تاكید بر اجرای شعار سال جاری تحت عنوان 'حمایت از كار و سرمایه ایرانی' و با توجه به ضرورت روان سازی و تسریع صدور مجوزها، از همه اعضای این كمیته خواست در خصوص موضوع های مرتبط با ساماندهی اسكله های فاقد مجوز ازجمله حاشیه كارون و اروندرود اقدام های جدی تر انجام گیرد.


كمیته ساماندهی اسكله ها و شناورها از كمیته های زیرمجموعه كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز بوده كه با تشكیل كارگروه های تخصصی از سال 1386 در راستای ساماندهی و رفع مشكلات مربوط به شناورداران و سرمایه گذاران ساحلی به بررسی و ارایه راهكارهای لازم می پردازد.

در پایان دبیر كمیته، پیامدهای منفی ناشی از ساخت و سازها و بهره برداری های بدون مجوز در سواحل را یادآور شد.


این كمیته با برگزاری نشست های منظم با رویكرد عمل گرایی در سال گذشته، موفقیت های خوبی در سطح استان خوزستان كسب كرده است.

استان خوزستان هفت بندر فعال و عملیاتی دارد كه مهم ترین آن ها دو بندر امام خمینی (ره) و خرمشهر است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.