آيت‌ا... مكارم‌شيرازي گفت: اگر در دنياي امروز تعليمات ديني و انحرافي زياد است، اين هجمه نبايد موجب يأس و نااميدي شود؛ چراكه ابتكار عمل در دست اسلام و فرهنگ غني آن است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ، آيت‌ا... ناصر مكارم‌شيرازي در ديدار با اعضاي شوراي آموزش و پرورش و كارگروه زيارت استان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: هر چه بيشتر بر تعليمات ديني تكيه شود، شاهد تربيت افرادي متدين‌تر در جامعه خواهيم بود.
وي با بيان اينكه امروز علم بيشتر از هر زماني براي اداره جامعه لازم است، خاطرنشان كرد: جامعه‌اي پيشروست كه علم بيشتري داشته باشد و در آن به علم و عالم توجه بيشتري شده باشد.
وي با اشاره به موضوع زيارت گفت: بايد با برنامه‌ريزي دقيق از ظرفيت زيارت و حضور ميليوني مردم در مشهد نهايت استفاده را ببريم.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه زائران با دست پر، حضور قلب بيشتر و دلي با صفاتر از زيارت به شهر خود بازگردند.
وي به دست‌اندركاران كارگروه زيارت توصيه كرد که با ابتكار عمل امر زيارت را توسعه دهند و براي تسهيل و بهره‌برداري هرچه بهتر زائران از فيض حضور در مشهد، برنامه‌ريزي كنند.

وي خطاب به گروه‌‌هاي مختلف جامعه، آنان را به ساده‌زيستي دعوت كرد و گفت: از جمله تاكيدات معصومين(ع) به مردم يادگيري مسائل دين، صبر در مشكلات و حسابگري در امور معاش و زندگي است.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي، نيز در اين ديدار اظهار داشت: استفاده از نظرات مراجع در پيشبرد و توسعه استان توفيقي است كه مسئولان بايد از آن استفاده كنند.وي گفت: آموزش و پرورش استان با 10هزار و 500واحد آموزشي، 80هزار معلم و يك ميليون و 100دانش‌آموز از دستگاه‌هاي مهمي است كه به دليل فرابخشي بودنش بايد تمام دستگاه‌هاي اجرايي براي پيشبرد اهداف آن كمك كنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.