سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: با تلاش زارعان و کشاورزان قادر هستیم سه برابر مصرف داخلی استان اردبیل تولید گندم داشته باشیم که از این لحاظ اردبیل جزو استان‌های برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  ارژنگ عزیزی  در جلسه هماهنگی برداشت گندم و ذخیره‌سازی غلات در استانداری اردبیل افزود: سطح زیرکشت امسال 285 هزار هکتار مزارع دیم و 83 هزار هکتار مزارع آبی است که پیش‌بینی می‌کنیم 700 تا 750 هزار تن تولید گندم در استان را شاهد باشیم.

وی گفت:‌ بر اساس بر‌آوردهای اولیه از این میزان تا سقف 150 هزار تن برای بذر و مصرف داخلی کشاورزان نگهداری می‌شود و مابقی به عنوان مازاد بر مصرف به فروش می‌رسد.

عزیزی با بیان اینکه 300 هزار تن مازاد بر نیاز استان تولید غلات داریم که برای مصرف سایر استان‌ها ارسال می‌شود، افزود: بعد از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش گندم، آرد و نان سیاست دولت این است که تصدی‌گری را به حداقل برساند و بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه آرد و نان را به بخش خصوصی واگذار کند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در ادامه این کاهش تصدی‌گری را زمینه‌ساز رقابت و توانمند‌سازی مجموعه‌های فعال دانست و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال خرید گندم تضمینی به رغم آمادگی کامل دولت کمتر از سال‌های گذشته اتفاق افتاده و بخش خصوصی بیشتر با قیمتی مناسب وارد بازار خرید شود./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.