مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: یکی از خشک‌ترین نقاط کشور دشت سجزی است، که غبار زیادی از این منطقه به شهر اصفهان وارد می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، داریوش فتحی در اصفهان در ارتباط با بیابان سجزی اظهار کرد: یکی از خشک‌ترین نقاط کشور دشت سجزی است که متأسفانه حجم زیادی از غباری که از سمت شرق به اصفهان وارد می‌شود از همین منطقه است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی شهرداری موفق شدیم دو هزار هکتار از این زمین‌ها را با هماهنگی منابع طبیعی برای احداث فضای سبز در قسمت‌‌های مختلف این دشت، به منظور احیای این منطقه در اختیار بگیریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به آب تصفیه‌خانه شرق اصفهان، تصریح کرد: با توجه به اینکه آبی که از تصفیه‌خانه شرق اصفهان خارج و بدون هدف وارد بیابان می‌شود، سبب آلودگی محیط زیست و سفره‌های آب زیرزمینی می‌گردد و یا به صورت غیرقانونی برای کشاورزی و تولید محصولات علوفه‌ای و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنیم تا از این آب برای توسعه فضای سبز جنگلی استفاده کرده و آلودگی را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: پساب تصفیه‌خانه‌ها برای کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که آلودگی بالایی دارد.

فتحی با اشاره به وجود فلزات سنگین و مواد شیمیایی در فاضلاب، تاکید کرد: فلزات سنگین و مواد شیمیایی موجود در فاضلاب جذب گیاهان می‌شود و آلودگی زیادی را سبب می‌گردد.

وی در مورد حریم قانونی صنایع آلاینده گفت: حریم قانونی صنایع آلاینده در 50 کیلومتری شهر اصفهان است./ج1

برچسب ها: اصفهان ، دشت ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.